Hjemmelaget verktøy for stempelringer WBX

Her kan du legge inn guider og forklaringer på diverse saker og ting.
Post Reply
HappyT3
-
-
Car: T3 1986

Hjemmelaget verktøy for stempelringer WBX

Post by HappyT3 »

Sliter du hver gang sylinderforinger skal på plass?
Lag deg selv et stempelringverktøyspesiale for å få foringenene over stempelringer på en enkel måte.

ImageImageImageImage
Ta mål av bredden fra første ring til siste ring, klipp til en blekkplateremse med passe bredde og bøyd 90 grader i hver ende.
Bruk: Plasser, klemm sammen med tang, tre på en stips - > klar for foring. Samme stripsen brukes om igjen på resterende foringer, klem sammen tre på.

Fra tråden:
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php ... &start=250
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Re: Hjemmelaget verktøy for stempelringer WBX

Post by Indian »

Jeg har brukt vanlig bred slangeklemmer som brukes på ventilasjons rør.
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Re: Hjemmelaget verktøy for stempelringer WBX

Post by Rikskringkastingen »

Indian wrote:Jeg har brukt vanlig bred slangeklemmer som brukes på ventilasjons rør.
Jeg regner med at det er snakk om ei skruklemme. På vannboxeren er det ikke enkelt å komme til og løsne klemma igjen etter at sylinderforinga er montert. Det blir ganske trangt inni vannkappa. Jeg holder på å montere min DJ, og har fått på plass to av sylinderne. Jeg monterte stemplene i sylinderforingene først, og skjøv dem inn akkurat nok til å få inn krysspinnen etterpå. Ikke enkelt det heller, men det går. På de to siste sylinderne blir det trøblete, for der får jeg ikke vippet opp råden fra andre sida. Da er nok HappyT3's spesialverktøy et godt tips.
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Post Reply