Hei, noen med et vettugt svar?
Jeg har måttet bruke kjetting på bilen noen ganger, den går jo greit nok på vinteren, men en gang innimellom... (piggfritt duger ikke alltid)
Jeg fikk denne kjettingen til å ta borti en liten slange/ledning - det er sikkert en elektrisk føler til antispinn eller noe slikt, jeg vet ikke jeg. Bremseslangen ser finfin ut, den er jo stiv og fin og lekker ikke. Uansett: Denne ledningen så litt utsatt ut på venstre side, men er mye mer gjemt på høyre.
Noen som har erfaring med å ødelegge denne? Jeg får ingen feilmeldinger (enda)... Hva er det for en dings, og hva skjer om den ødelegges.... Jeg pakket bare gummien rundt så godt jeg klarte.
kjetting vinterstid og slange på innside v.hjul
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Re: kjetting vinterstid og slange på innside v.hjul
Du kan ha ledning til slitasjeindikator, og evt til abs-sensor. Alt etter hva bilen er utstyrt med. Første er jo uvesentlig, men abs-ledning ville jeg absolutt unngå å rive i stykker.
Men om du legger på kjetting skikkelig, så skal det da vel ikke være noen løse lenker som ligger å slår? Da må du evt få klipt av disse da.
Men om du legger på kjetting skikkelig, så skal det da vel ikke være noen løse lenker som ligger å slår? Da må du evt få klipt av disse da.
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Du har vel rivi av ABSen din tenker jeg. Normalt blandt dansker. 
Den kan midlertidig repareres ved klipp og lim, men anbefaler deg å få bytta den ut snarest.
Den kan midlertidig repareres ved klipp og lim, men anbefaler deg å få bytta den ut snarest.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
ja kanskje den må byttes... jeg får få verksted til å kikke på den dingsen. Sitter litt tåpelig plassert synes jeg.
virker den gule gamle på bildet ditt forresten? Minner om en jeg "vokste opp i"... Jeg fikk naboguttene til å tro at den hadde 150 hestekrefter husker jeg. Vi kunne jo kikke inn i luka bak nummerplaten (den hadde vel 50...). En gang den havarerte spurte jeg mannen på NAF hvor hestene var henne, han sa de var på beite. God barndom i slik bil, den hadde en metallvegg foran baksetet, og i snøføyk kom det litt snø inn i luftdysene foran, vi kranglet alltid om å sitte der.
virker den gule gamle på bildet ditt forresten? Minner om en jeg "vokste opp i"... Jeg fikk naboguttene til å tro at den hadde 150 hestekrefter husker jeg. Vi kunne jo kikke inn i luka bak nummerplaten (den hadde vel 50...). En gang den havarerte spurte jeg mannen på NAF hvor hestene var henne, han sa de var på beite. God barndom i slik bil, den hadde en metallvegg foran baksetet, og i snøføyk kom det litt snø inn i luftdysene foran, vi kranglet alltid om å sitte der.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Åjada, frøkna er i full vigør. Ikke at a ruller allverden for tia, det har jeg ikke tid til, men skilter skal aldri av igjen. Du får se litt i prosjekttråden min for noen ytterst sjeldne oppdateringer.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter