varmeapparat
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Re: varmeapparat
da du har en westfalia tipper jeg at det hører til varmeapparaten. Hvordan ser knappen på fremsiden ut? Stor Grønn knapp?
Har du en ekstra varmeapparat i bilen, sitter under på venstre eller høyre side eller under baksetet
Har du en ekstra varmeapparat i bilen, sitter under på venstre eller høyre side eller under baksetet
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Dette misstenker jeg er forrmotstandene som trengs for at viften skal kunne gå i forskjellige hastigheter.
Dytter du 12 v på viften går den bare i en hastighet (fult), men skal man regulere hastighet på en motor må han sette inn motstander på de forskjellinge hastigheter.
Viftesystemet bruker like mye strøm uansett hastighet, det som ikke motor bruker bruker motstanden.
Det blei vanskelig forklart dette, men.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
411 963 107 C er nok en bryter/tidsur for Eberspächer. Jeg har aldri hatt noen bil med denne typen bryter. Men jeg tror du skal kunne skru varmeren av og på når bilen går, og vri på bryteren for å velge hvor lenge varmeren skal brenne når bilen står parkert.
Er det noe galt med koblingene på den? Det ser ut som tilkoblingene på baksida er originale. Hvis varmeren virker som den skal, så er det vel ikke noen grunn til å koble den annerledes. Hvis varmeren ikke virker så bør du finne ut nøyaktig hva som er feil før du begynner å koble om.
Er det noe galt med koblingene på den? Det ser ut som tilkoblingene på baksida er originale. Hvis varmeren virker som den skal, så er det vel ikke noen grunn til å koble den annerledes. Hvis varmeren ikke virker så bør du finne ut nøyaktig hva som er feil før du begynner å koble om.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Ja, det stemmer at det er en stor grønn knapp på framsiden. Har akkurat kjøpt nye batterier, skal koble de til en dag vær og vind tillater det og teste alle elektriske funksjoner for å finne eventuelle feil. Skal prøve å få bilen klar til sommeren så vi kan legge ut på langtur med denducce999s wrote:da du har en westfalia tipper jeg at det hører til varmeapparaten. Hvordan ser knappen på fremsiden ut? Stor Grønn knapp?
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
da er det releet til varmeapparaten, antigen webasto eller ebersprecher. Sjekk under bilen eller under baksetet så finner du apparaten. Les av type betegnelsen eller ta en bilde og legg ut så har jeg nok instruks på dentord_ wrote:Ja, det stemmer at det er en stor grønn knapp på framsiden. Har akkurat kjøpt nye batterier, skal koble de til en dag vær og vind tillater det og teste alle elektriske funksjoner for å finne eventuelle feil. Skal prøve å få bilen klar til sommeren så vi kan legge ut på langtur med denducce999s wrote:da du har en westfalia tipper jeg at det hører til varmeapparaten. Hvordan ser knappen på fremsiden ut? Stor Grønn knapp?
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
-
CARASYN87
- -

- Car: T3 Syncro 1991 DJ, T2a/b 1972, Renault RX4 2003
- Phone: 93277745
Ja det stemmer hva ducce skriver.Er et tidsur til Eberspaecher varmeapparat.Har en maken i Trufa-camperen min og flere liggende et sted.Den funker utmerket men være obs på eksoslekkasjer i varmepæren.Da får du nemlig eksos i bilen din og du kommer rask i himmelen hvis du sover inn da
.Hørt om noen som tok livet av seg på denne måten.Tragisk
.Så sjekk først før du ta den i bruk da.
En volks og vogn hilsen fra CARASYN87
.
En volks og vogn hilsen fra CARASYN87
Med vennlig hilsen CARASYN87.
Hvis jeg kan få instruksene (rep. instrukser og?) til varmeapparatet så hadde det vært helt supert! Og hvis det er noen som har den hule "skruen" som skal feste bryteren til dashbordet til overs så hadde det vært meget praktisk 
Varmeapparatet ligger forresten under bilen på venstre side og er nok sannsynligvis en Eberspächer
Varmeapparatet ligger forresten under bilen på venstre side og er nok sannsynligvis en Eberspächer
Til Tom: ikke sant at motor og motstand bruker like mye strøm uansett hastighet. Kobler du en motstand inn i serie med motorens motstand så har du økt den totale motstand i kretsen og da brukes mindre strøm, riktignok fordelt mellom motstanden og motoren.Tom Bringsvor wrote:Dette misstenker jeg er forrmotstandene som trengs for at viften skal kunne gå i forskjellige hastigheter.
Dytter du 12 v på viften går den bare i en hastighet (fult), men skal man regulere hastighet på en motor må han sette inn motstander på de forskjellinge hastigheter.
Viftesystemet bruker like mye strøm uansett hastighet, det som ikke motor bruker bruker motstanden.
Det blei vanskelig forklart dette, men.
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.