Jeg trenger litt hjelp her. Skal kjøpe meg Caravelle pga en kraftig familieforøkelse. Har funnet en på Finn, men når jeg søker på regnr på meca eller mekonomen står det at det er en Transporter. Ringte Møller i dag, og de kunne bekrefte at det står dette i papirene. Bilen er annonsert som Caravelle, og det står Caravelle bak på bilen. Og for meg ser den ut som en Caravelle både inni og utenpå.
Så spørsmålet mitt er. Hvordan kan jeg vite at det er en Caravelle og ikke en Transporter jeg kjøper. Hva er forskjellen? Bilen er bruktimportert i 2009. Det er en 2007 modell 1,9 TDI. Kan de ha registrert bilen som en Transporter ved en feil under importen?
HJELP!! Caravelle eller transporter?
-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
Re: HJELP!! Caravelle eller transporter?
De kan ha registert den feil. Men det kan også være en transporter som er bygget om til en caravelle.
Satt inn innredning osv.
Satt inn innredning osv.
Kan være feilregistrering. Men kan også være noen luringer i Tyskland.
Jeg hadde en Caravelle som stod registrert som Transporter hos biltilsynet. Med søk på chassisnr bør jo Møller eller noen andre kunne finne ut om det var en Caravelle da den ble solgt ny (selv om det var i f.eks. Tyskland). Evt. kan du jo sende en forespørsel til forhandler som solgte bilen.
Jeg hadde en Caravelle som stod registrert som Transporter hos biltilsynet. Med søk på chassisnr bør jo Møller eller noen andre kunne finne ut om det var en Caravelle da den ble solgt ny (selv om det var i f.eks. Tyskland). Evt. kan du jo sende en forespørsel til forhandler som solgte bilen.
-
T5-Per
- Car: T5 2008 102hk - og den er sprek nok for meg
Har samme tilfellet her på min egen doning: Det står Caravelle på bilen, og bilen fremstår på alle måter som en Caravelle (innredning og utstyr - også med Caravelle-lykter). I vognkortet står det Transporter, men hos Møller står det Caravelle Comfortline. Bilen er førstegangsreg. i Tyskland høsten 2007 som 2008-modell, kom til Norge sommeren 2008.
Har forresten sett noen biler hvor vognkortet oppgir både melk og honning, altså "Transporter Caravelle". Kan dette rett og slett være en registreringsgreie, hvor noen ikke skiller mellom disse modellene ?
Har forresten sett noen biler hvor vognkortet oppgir både melk og honning, altså "Transporter Caravelle". Kan dette rett og slett være en registreringsgreie, hvor noen ikke skiller mellom disse modellene ?
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Karosseri heter transporter, modell Caravelle. Kalles eurovan over dammen.
Men utifra pr-koder ser merkeverksted/forhandler om bilen er levert med vare eller personbil innredning.
mvh Frode Neergård
sent fra min HTC med Tapatalk 2
Men utifra pr-koder ser merkeverksted/forhandler om bilen er levert med vare eller personbil innredning.
mvh Frode Neergård
sent fra min HTC med Tapatalk 2
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Min bil ser ut som caravelle både utvendig og innvendig, vognkortet sier også at dette er en caravelle,men på bakluka står det ingenting hverken transporter,caravelle eller TDI
.
Magne t-5
Magne t-5
-
T5-Per
- Car: T5 2008 102hk - og den er sprek nok for meg
I dag køyrde eg bak ein T5 med hevetak som hadde "Transporter" på bakluka. Trudde ikkje den varianten eksisterte !? Bilen var Kristiansand-registrert og med nummer som eg vil tippa stamma frå ca. 2006-07.
------
Kvifor køyra SUV når T5 er SUVeren ?
------
Kvifor køyra SUV når T5 er SUVeren ?