Speil

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
Magne T-5
Car: T-5 05

Speil

Post by Magne T-5 »

I sommer merket jeg at speilene på bilen var varme....veldig varme, og jeg hadde ikke aktivisert speilvarme/bakrutevarmetråder med bryteren inni bilen. Slik har speilene vært ca 1,5 mnd. nå, det virker som de aktiviserer seg selv når jeg starter og slår seg ikke av før bilen stoppes.
Noen som har vert borti noe lignende, hva kan være årsaken til dette?
Er ikke helt sikker på hvor lenge speiene har vert slik, har det ikke som vane å kjenne på speilene, jeg oppdaget det ved en ren tilfeldighet.

Mvh MagneT-5
bluepass

Re: Speil

Post by bluepass »

på min er det et egent valg for dette på speiljusteringsknotten på sitter på dørtrekket.

når det står i den midterste posisjon så fungerer speilvarmen uansett vær og vind.

prøv å sette den over til R eller L så slutter den nok :)
Kall'n
-
-
Car: T5 2008 4motion

Post by Kall'n »

Har en kompis som driver verksted, hovedsaklig VAG. Han har en Caddy med varme i speilene. Han sier han kjører med varme på hele tiden. Du brenner ikke noe ved å ha det på hele tiden. Det som heller skjer istedet sa han, var at det ble vanligvis så lite brukt, at den gangen du skal bruke det, virker det faktisk ikke!
Magne T-5
Car: T-5 05

Post by Magne T-5 »

Da har sjekket speilene igjen, prøvde vri velgeren over på R og da ble speilene kalde, bra at det ikke var noen el.feil.
Tusen takk for tips!
Hilsen Magne T-5.
Tom Bringsvor
-
-
Car: T5, 2007, TDI, Lang

Post by Tom Bringsvor »

Kall'n wrote:Har en kompis som driver verksted, hovedsaklig VAG. Han har en Caddy med varme i speilene. Han sier han kjører med varme på hele tiden. Du brenner ikke noe ved å ha det på hele tiden. Det som heller skjer istedet sa han, var at det ble vanligvis så lite brukt, at den gangen du skal bruke det, virker det faktisk ikke!

Unskyld meg, men dette er helt feil.
(selv om noen biler har temperaturstyring).
Dette er ikke beregnet / konstruert /dimesjonert til å stå på hele tiden.
Da kan man like greit ha varmeseter og varme i bakruta på også som også er ohmsk oppvarming / belastning.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
Post Reply