Nok et Eber spørsmål!!!

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
jrg
Car: t4 1998,A5 2012

Nok et Eber spørsmål!!!

Post by jrg »

Hei. Har akkurat kjøpt en 98 mod T4 2,5 tdi. Som er noe kjølig i vinterkulda. Det sitter montert en 5kw eber på denne,som da ikke virker i det hele tatt.Grunnen fant jeg fort da lednigen/kontaktstykket ikke er koblet til sin partner.Etter en kikk i en annen T4 fant jeg ut hvor det andre kontaktstykket var. Disse er ikke like to førskjellige str.(den fra eberen og den fra bilens ledningsnett)
Så kommer spørsmålene mine(ja har søkt i forumet manger og lest side opp og ned).
1. Ble T4 levert originalt med 3kw eber eller var det både 3 og 5 kw?
2.finnes det overgang til kontaktstykkene eller må de kappes og skjøtes på annen måte? Hvis ja, hvor får man kjøpt overgang?
3.Er det noen som har koblingsskjema hvis det er skjøting som gjelder el er det innlysende med lik farge på begge sider?
Neergård
-
-
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848

Nok et Eber spørsmål!!!

Post by Neergård »

Koblingskjema finner du vha søkefunksjon. Kan se om jeg kan bidra når jeg får logga på via pc.
T4 ble aldri levert med 5kw eber.
Den ble levert med 3kw som kjørevarmer, og om den var levert med parkeringsvarmer var det en 4kw eber, husker ikke helt om det var en med innebygget pumpe eller ei, men tror det var med.
Sharan ble levert med samme oppsett frem til 2000 eller 2001 og deretter med 5kw varmer, uten innebygget pumpe som kjørevarmer, og med innebygget pumpe som parkeringsvarmer.

Edit: om det ikke skulle være noen overgang å oppdrive, får du kjøpt alle stikkerhus og stikkere hos ditt lokale vag-verksted, evt bosch elektrodiesel eller lignende. Meca fører vel også Eber om jeg husker riktig.

Mvh Frode.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Post Reply