Har lagt inn et par små spm her på forumet allerede, og må begynne med en skål til dere som holder hjulene i gang her inne; det er ufattelig verdifullt for f eks en som jeg, som skulle kjøpe, og fra igår HAR KJØPT sin første Caravelle.
Eier altså nå en praktfull 1997 2.5 TDI Lang Kombi 5-seter manuell med AC, vindusviskere og ratt. Naturligvis er det noe småplukk, og jeg håper kanskje det går an å få noen tips her, som jeg ikke har klart å dekke helt med søkefunksjonen:
1. Hornet funker ikke. Dette har jeg skjønt fra tidligere tråder er en smal sak å fikse. Ingen spm her altså...foreløpig.
2. Vifta i dashbordet foran kommer og går. Mest går. Har allerede vurdert å utbedre dette selv, men må ha vifta. Hvor handler man denne? koolart.no eller NBS?
Til slutt, mer generelt: Bilen har gått et stykke. Nærmer seg 350 000 km. Er det noe ekstra jeg skal sjekke/tenke på i forb med å trekke henger? Den er fulgt opp på årlige servicer, og passerte forrige PKK uten en eneste anmerkning.
Min første VW
-
highline 2001
- -

- Car: transporter t5 2013
- Phone: 41313922
Re: Min første VW
Hei
svar på spørsmål 1: Hornet sitter rett foran venstre framhjul, den er da meget utsatt for smuss, de fleste, meg selv inkludert har flyttet denne opp foran batteriet, det går fint da ledningene til denne er lange.
svar på spørsmål 2: Tror ikke koolart har sånt, men han kan sikkert skaffe, er det bryteren eller vifta som kommer og går?
så til slutt, min fra 2002 er og kjørt 355000, den drar hengere med glans, serviceheftet er fulgt, så du har nok ingenting å frykte der, kanskje clutchen kan ta kveld vist den ikke er byttet, men det er jo en slitedel.
svar på spørsmål 1: Hornet sitter rett foran venstre framhjul, den er da meget utsatt for smuss, de fleste, meg selv inkludert har flyttet denne opp foran batteriet, det går fint da ledningene til denne er lange.
svar på spørsmål 2: Tror ikke koolart har sånt, men han kan sikkert skaffe, er det bryteren eller vifta som kommer og går?
så til slutt, min fra 2002 er og kjørt 355000, den drar hengere med glans, serviceheftet er fulgt, så du har nok ingenting å frykte der, kanskje clutchen kan ta kveld vist den ikke er byttet, men det er jo en slitedel.
Mvh
Arnt Ove Morken
golf gte 2016
Transporter t5 ekslusive 2013 oppjustert
Skoda superb 3u 140hk 2008 oppjustert
x-Passat 130 highline 2001
X-Seat leone cupra r
x-Transporter syncro 2002 151 hk dyser og større turbo
Arnt Ove Morken
golf gte 2016
Transporter t5 ekslusive 2013 oppjustert
Skoda superb 3u 140hk 2008 oppjustert
x-Passat 130 highline 2001
X-Seat leone cupra r
x-Transporter syncro 2002 151 hk dyser og større turbo
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
morn!
Spørgsmål 1: hornet kan sitte foran enten høyre eller venstre fremhjul. Dette avhenger av type horn du har. Flertone eller standard Herbiehorn. Som regel er hornet defekt.
Nr 2: VW er alltid kilde nr 1 på deler. Deretter kommer alle andre som driver i ettermarkedsdelebransjen.
Hvis det vifta som er problemet: bytt alltid formotstanden samtidig.
Siste: bruk alltid originalt oljefilter. Anbefaler deg Castrol olje. Meningene her ville være mange og inniblandt lange på oljevalg. Viktigste er at den har rett spesifikasjon. Og at selv med rett slik er ikke all olje egna.
Ellers så ligger det ei T4 sjekkliste under tips og triks. Og også info om replitteratur. Det siste er og obligatorisk for hobbymekanikeren.
Spørgsmål 1: hornet kan sitte foran enten høyre eller venstre fremhjul. Dette avhenger av type horn du har. Flertone eller standard Herbiehorn. Som regel er hornet defekt.
Nr 2: VW er alltid kilde nr 1 på deler. Deretter kommer alle andre som driver i ettermarkedsdelebransjen.
Hvis det vifta som er problemet: bytt alltid formotstanden samtidig.
Siste: bruk alltid originalt oljefilter. Anbefaler deg Castrol olje. Meningene her ville være mange og inniblandt lange på oljevalg. Viktigste er at den har rett spesifikasjon. Og at selv med rett slik er ikke all olje egna.
Ellers så ligger det ei T4 sjekkliste under tips og triks. Og også info om replitteratur. Det siste er og obligatorisk for hobbymekanikeren.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
STOSSEL
- -

- Car: t4
- Phone: 46554057
PS. sjekk reg.reim også.....alder og km...