Jeg har en Caravelle T5 2005 og skal forsøke å bytte pollenfilter? Noen som kan fortelle meg hvor jeg finner det på bilen?
hvor i all verden finner jeg pollenfilteret på T5?
hvor i all verden finner jeg pollenfilteret på T5?
Hei
Jeg har en Caravelle T5 2005 og skal forsøke å bytte pollenfilter? Noen som kan fortelle meg hvor jeg finner det på bilen?
Re: hvor i all verden finner jeg pollenfilteret på T5?
der du har bena vist du sitter i høyre sete.....
-
Joker nord
Ligger under hanskerommet, mot fotbrønnen. Av med dekselet så finner du filterholderen under. Tror plastdekselet er festet med tre eller fire torxskruer, omtrent samme antall på filterholderen. Filteret står loddrett, husk å montere filteret rett i forhold til luftstrømmen.oel wrote:Hei
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
faktisk ennå viktigere å montere dekslet til filteret rett veg, ellers har du nordavind fra alle kanter i bilen. Det kan faktisk monteres opp ned! 
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Sitter filteret før eller etter vifta? Kan vifta ta skade av å kjøre helt uten filter?
Blander meg opp i dette da jeg nettopp har byttet dette filteret på min bil. Vifta sitter før filteret, så Vifta kan ikke ta skade av å kjøre uten pollenfilter.labbetuss wrote:Sitter filteret før eller etter vifta? Kan vifta ta skade av å kjøre helt uten filter?
MVH
Rune
Takk! Da nappa jeg likeså godt ut filteret. Ble langt mere blås på vinduene nå! Setter inn nytt når kulda trekker seg tilbake og våren (og støvet) kommer.Runis wrote:Blander meg opp i dette da jeg nettopp har byttet dette filteret på min bil. Vifta sitter før filteret, så Vifta kan ikke ta skade av å kjøre uten pollenfilter.labbetuss wrote:Sitter filteret før eller etter vifta? Kan vifta ta skade av å kjøre helt uten filter?