hvor i all verden finner jeg pollenfilteret på T5?

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
oel
Car: 2001 tdi

hvor i all verden finner jeg pollenfilteret på T5?

Post by oel »

Hei

Jeg har en Caravelle T5 2005 og skal forsøke å bytte pollenfilter? Noen som kan fortelle meg hvor jeg finner det på bilen? :)
rl

Re: hvor i all verden finner jeg pollenfilteret på T5?

Post by rl »

der du har bena vist du sitter i høyre sete.....
Joker nord

Post by Joker nord »

oel wrote:Hei

Jeg har en Caravelle T5 2005 og skal forsøke å bytte pollenfilter? Noen som kan fortelle meg hvor jeg finner det på bilen? :)
Ligger under hanskerommet, mot fotbrønnen. Av med dekselet så finner du filterholderen under. Tror plastdekselet er festet med tre eller fire torxskruer, omtrent samme antall på filterholderen. Filteret står loddrett, husk å montere filteret rett i forhold til luftstrømmen.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

faktisk ennå viktigere å montere dekslet til filteret rett veg, ellers har du nordavind fra alle kanter i bilen. Det kan faktisk monteres opp ned! :mrgreen:
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
labbetuss
-
-

Post by labbetuss »

Sitter filteret før eller etter vifta? Kan vifta ta skade av å kjøre helt uten filter?
Runis
Car: T5 2005 130 4M
Phone: 41237229

Post by Runis »

labbetuss wrote:Sitter filteret før eller etter vifta? Kan vifta ta skade av å kjøre helt uten filter?
Blander meg opp i dette da jeg nettopp har byttet dette filteret på min bil. Vifta sitter før filteret, så Vifta kan ikke ta skade av å kjøre uten pollenfilter.

MVH

Rune
labbetuss
-
-

Post by labbetuss »

Runis wrote:
labbetuss wrote:Sitter filteret før eller etter vifta? Kan vifta ta skade av å kjøre helt uten filter?
Blander meg opp i dette da jeg nettopp har byttet dette filteret på min bil. Vifta sitter før filteret, så Vifta kan ikke ta skade av å kjøre uten pollenfilter.
Takk! Da nappa jeg likeså godt ut filteret. Ble langt mere blås på vinduene nå! Setter inn nytt når kulda trekker seg tilbake og våren (og støvet) kommer.
Post Reply