har problemer med låsen i førerdøra. klarer og låse den opp med nøkkelen men ikke igjen.. det kom i vinter da jeg nok kansje var litt hardhendt med en frossen lås....
noen som har noe formening om hva problemet er?
jeg prøvde og ta av trekket og sjekke, men ga litt opp når jeg så att alt hang fast i ei stålplate. prøvde å lirke det ut men var litt redd for å knekke vinduet.
noen som har ei fin forklaring på hvordan det kan gjøres? eller noen i Rogalands området som kan bistå med demontering??
på forhånd takk.
Frank
dørlås
-
Karsten_HB
- -

- Car: '08 T5 2,5TDI
Re: dørlås
Har du prøvd å ta ut dørhåndtaket, får å helt sikkert sjekke at d ikke er låsesylinderen som tuller me deg? For å ta ut d så trenger du ikke ta av trekket, sitter i en torx skrue på sida i døra. 
nei har ikke prøvd dette da jeg ikke vet hvordan
er det den torx skrua som en ser når jeg tar bort den sorte gummi proppen i dørsiden?
er det den torx skrua som en ser når jeg tar bort den sorte gummi proppen i dørsiden?
-
Karsten_HB
- -

- Car: '08 T5 2,5TDI
Stemmer
Den skrur du utover samtidig som du holder og lirker i "låsesylinderdelen" av håndtaket, den vil til slutt løsne så du bare drar den rett ut. Selve håndtaket sitter igjen, d trenger du ikke å røre. 
Takker
da skal dette prøves i morgen og se om jeg blir noe klokere