T4 Caraveller på finn.no. Lureri eller god knall??

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
zapperx
-
-

T4 Caraveller på finn.no. Lureri eller god knall??

Post by zapperx »

Ser det innimellom dukker opp en del fine caraveller på finn til ca 70-100 000,- hvor bildene er tatt på Hvalsmoen i Hønefoss. Ikke samme selger ut fra navnene i annonsene, og mener sågar jeg også har sett Kongsberg som adresse selv om bildene er tatt på Hvalsmoen. Noen som kjenner til disse? Er dette en oppkjøper??
Spør for jeg kjenner meg igjenn på bildene i Hvalsmoen Leir og kan neppe være tilfeldig at såpass mange biler selges fra samme sted, samme prisklasse, samme stand.

Innser at Touran ikke er nok bil og vurderer bytte. Ute etter en fin, velholdt Caravelle til mellom 70-100 000.
Last edited by zapperx on 09 Aug 2013, 00:03, edited 1 time in total.
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Re: T4 Caraveller på finn.no/Hvalsmoen. Lureri eller god kna

Post by Rudeboy »

Skal være en eller annen form for firma som driver bilsalg fra tomta, men det trodde jeg dreidde seg om den delen av Hvalsmoen som lå til høyre for innkjøringa til brua før hovedporten.

Kan spørre litt, så sier jeg ifra om jeg finner ut om de jeg tenker på eksisterer eller om jeg finner ut noko mer.
ThomasKH
Car: 1998 2,5 TDI T4

Post by ThomasKH »

Jeg bor noen hundre meter fra Hvalsmoen.. Trodde ikke det var noen form for bilsalg nede her.. Vet det er Mekonomen Verksted der nede. Og vårt kjære asylmottak da :)
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Post by Indian »

Det selges biler fra Ås Asylmottak. Jeg var der en dag og de sparklet og lakkerte med sprayboks.
Jeg må være noe forsiktig her fordi jeg er også fremmedspråkelig.....men jeg er ingen tilhenger av sprayboks og lureri.
zapperx
-
-

Post by zapperx »

Har også sett en Caravelle blitt vaska innvendig med høytrykkspyler hos en av disse "forhandlerne" . Ikke spesielt imponert når denne da dukker opp på finn og ser over snitt reine ut innvendig.........
Glenn Andersen
zapperx
-
-

Re: T4 Caraveller på finn.no. Lureri eller god knall??

Post by zapperx »

Ser ut som om det er en gjeng her nede i Fredrikstad/Sarpsborg området som også styrer noe veldig. Ulike nummer og navn, ulike bosteder, telefoner registrert andre deler av landet enn der bil står, samme ordlyd i annonsene på finn etc.
De fleste av disse bilene den siste tiden ser veldig fine ut på bildene, har nettopp bytte regreim og vannpumpe, har akseptabel oppgitt km. Prisene ligger rundt 40-50 000,- og da slår ordtaket; "Høres det for godt ut tilå være sant så er det ofte det" inn......
Lureri?? Frista til å ringe å avtale visning på de alle sammen bare for å se om de samme personene dukker opp.....

Kanskje en idé å følge litt med på de med høy km som blir solgt billig da jeg mistenker noen av de dukker opp på finn igjen etter å ha mista noen kilometer, "fått ny reim" og blitt skrubba.......... Anklager ingen, men stusser på at disse bilene ligger ca 50% under mange som Per, Pål og Espen Askeladd selger rundt om i landet.
Det er lov å tjene penger på bil ved å kjøpe billig og selge dyrere, men lureri har jeg ikke mye til overs for.
Tar jeg feil så irettesett meg gjerne....!!
Glenn Andersen
Indian
-
-

Post by Indian »

I de gamle lokalene til Oscar Nilsen i Fredrikstad sparkles og lakkeres biler med sprayboks...
zapperx
-
-

Post by zapperx »

Om ikke annet så er det bare å ta turen å titte på disse bilene og fortelle at lureri, det lønner seg ikke........
Glenn Andersen
Theodor
-
-
Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
Phone: 93297430

Post by Theodor »

De i Fredrikstad-området som du hinter til skal du ta litt forsiktig i, der får du ikke det du kjøper (eller no).

Jeg var på nippet til å handle av dem (ref annen tråd herviewtopic.php?f=5&t=35666 ), men avsto ettersom det etterhvert ble vel mange bjeller som ringte.

Strøken bil fra tidligere visstnok kjemperyddig eier, men med masse småplukk som de fleste kjemperyddige eiere som holder bilen rustfri utapå ville tatt hånd om. Bytta reg-reim uten kvitto (kunne skrive selv i serviceheftet om jeg ville), total mangel på skriving i heftet de siste 100k etc... Den var kjøpt for broren i Trondheim, men han ville helst ha automat, så de skulle selge den igjen, samtidig sto den registrert på kona til han jeg møtte. Ikke betalt årsavgift (jeg sjekka), men det hadde han bare glemt, skulle betale med en gang (det skjedde såvidt jeg vet ikke på de to ukene jeg gikk og tygde på det). Og om jeg ikke likte denne, hadde han en venn som hadde en annen nesten makan.

Fikk fatt i tidligere eier, han sa som sant var, han hadde solgt den møkkbillig fordi den var full av rust, den hadde ganske seriøs backlog på service osv. Km stemte faktisk.

Det kom jo etterhvert fram at gutta boys selv hadde lappa rust og tatt kanalene, at de selv hadde understellsbehandla den. At de selv hadde skifta regreim og diverse annet. Jeg skygga banen...
Mvh Øystein Theodor

99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)

Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
Indian
-
-

Post by Indian »

Det finnes en gjeng med irakere i Sarpsborg som sliper og sparkler hjulbuer....
zapperx
-
-

Post by zapperx »

Greit å selge biler med sparkel, garasjemontert regreim og spraybokslakk visst de bare opplyser om det. Har jobba mange steder i verden der dette gjøres og det er greit, men å forsøke å bortforklare og selge biler som opplyses er meget pene er lureri. Finn.no er vel ikke tjent med den slags de heller så er vel bare å rapportere til de ved fusk og fanteri. Er blitt mindre av VIP caravellene på nett nå og det er vel kanskje for at folk fikk øya opp for lureriet?
Ille at det er så mange biler som blir "ødelagt" og skamferte av noen som vil tjene kjappe penger med minst mulig egeninnsats.
Glenn Andersen
Indian
-
-

Post by Indian »

Jeg leste noe sted om tollvesenet som skulle snuse litt på disse VIP bilene....
Post Reply