VR6 automatfeil

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
LEHolme
Car: T4 VR6
Phone: 90074200

VR6 automatfeil

Post by LEHolme »

Heisan

Har kjøpt en Caravelle VR6 automat, 1998 mod. med DNE girboks. Denne går ikke bakover... bokstavelig talt. Den vil med andre ord ikke rulle bakover uansett hva man gjør. går an å jekke opp bilen på ene siden å trekke den bak, for diffen funker. men ikke begge hjul samtidlig.
Så vi vet ikke om reversen virker, men den kjennes ut som den går i revers. Den går framover, men bare i 1 og 2 gir.

Har nå fått bytta multifunksjonsbryteren og noen andre ledninger. Feilkode på magnetventil og to kontaktfeil på ledninger. Har også fått bytta disse. Står nå med nøkkel i låsen, den vil ikke ut da hjerne registrerer at den står i gir og ikke park.
Vi mener at feilen fortsatt ligger i en magnetventil, og trenger å bytte ventilblokka for å løse dette.

Noen her inne som har en mening om at vi er på rett vei?

Og en ting til: Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt ei ventilblokk til automat-kassa?....
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Re: VR6 automatfeil

Post by Indian »

Det finnes et rele som skal hindre bilen å starte mens i D.
Er du sikker at girkassekoden er DNE? Jeg mener at koden for AES motor skal være CWC.....
Hvor lang har bilen kjørt? Jeg tror det er andre feil enn ventilhuset.
Møller men best å handle i Tyskland. Mye billigere. Ventilhuset var dyr i Norge.
LEHolme
Car: T4 VR6
Phone: 90074200

Re: VR6 automatfeil

Post by LEHolme »

CWC ble brukt før DNE boksen sammen med AES motor. Er ikke gitt at denne kassen vil passe på min, selv om man bytter hjerne.
Har lagt bytte av ventilblokka på is, kan ikke bytte bare for morro skyld :) Beste tilbud er hittill 5500 for overhalt. Ønsker fortsatt tips om hva som kan gjøres.
Bilen vil stå inntil videre, evt solgt da behovet egentlig er en Transporter. Denne vil bli ombygd når den kommer igang igjen. Trenger plassen.. :P
Post Reply