Har hatt så dårlig radiosignal at jeg måtte sjekke om antennekabelen hadde løsnet
Når jeg dro ut Pioneer spilleren løsnet den røde kabelen fra spilleren, er ett kabelsett som går mellom orginal pluggen og til spilleren
Nå finner jeg ikke ut hvor den satt og når jeg måler den får jeg null spenning...
Tror muligens en sikring er gått men etter og ha kikket gjennom alle bøkene i bilen finner jeg ikke oversikten over hva de forskjellige sikringene er, noen som har oversikten eller som kan sende en link
Oversikt over sikringer
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Re: Oversikt over sikringer
Kan dette hjelpe?

VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
Crashstar1
- Car: Vw Transporter t5 -08
- Phone: 97155505
Needforspace wrote:Kan dette hjelpe?
Hvorfor er ikke alle t5 bøker like??
Plasseringer av asikringer i boksen er heller ikke likt.
Grrrrrr!
Skamme seg!
Vw 4 Life
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Alle T5 er ikke lik da, om du skjønner, det er årsmodellforskjeller,modellforskjeller og utstyrsforskjeller, men dette er jo selvfølgelig.
Hvem skal skamme seg, lurer jeg på, en av de største produsentene i Tyskland eller en " nisse" i Norge som kanskje ikke er sikker på om en sikring er gått eller ikke, som kanskje sitter med en ettermontert spiller i dasjen.
De som tar ut en spiller fra dasjen bør skjønne at man alltid bør legge området strømløst før man begynner.
Hvem skal skamme seg, lurer jeg på, en av de største produsentene i Tyskland eller en " nisse" i Norge som kanskje ikke er sikker på om en sikring er gått eller ikke, som kanskje sitter med en ettermontert spiller i dasjen.
De som tar ut en spiller fra dasjen bør skjønne at man alltid bør legge området strømløst før man begynner.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
-
Crashstar1
Tom Bringsvor wrote:Alle T5 er ikke lik da, om du skjønner, det er årsmodellforskjeller,modellforskjeller og utstyrsforskjeller, men dette er jo selvfølgelig.
Sikringen har til og med forkjellig plassering i de forskjellige sikringsboksene, og noen mangler kanskje en boks en annen en har.
I boka mi står det at sikringen til viftemotoren sitter under førersete, hmm, der er det nada!
Og den "nissen" du refererer til har ikke noe med meg å gjøre, de som har hatt bilen før meg har ikke skjønt en dritt og satt på en strømtjuv på kabelen som skal gi strøm til vifta og derfra en kabel til strømmen som går til cd-spiller, lurt?? NEI!
Det værste som finnes er tullinger som prøver og gjøre ting sjøl som ikke kan en dritt.
F.eks, hvorfor kappe i filler alle kabler når man skal bytte til en annen dobbel-din spiller?? Man drar til "hi-fi senteret" og skaffer seg en overgang.
Litt O.T dette, men!
Og det med å legge området strømløst er jo greit nok, bortsett fra at det står ikke noe sted hvem sikring som hverken er til sigarett tenner eller cd-spiller.
Men, poenget i all irritasjonen er, de forskjellige bilene har forskjellig utstyr o.l Hvorfor kan man ikke da lage en standard, som f.eks, sikring nr. 1. Cd-spiller, 2. Kupè vifte osv, det som da er standard utstyr på bilene, da er det enklere enn enklest og finne ut hvem som er hvem, sånn som det er nå er det helt kaos, har da de to under koppholder i midten i dashen, en i motorrommet, som forøvrig ikke har noen oversikt i det hele tatt, og noen jeg fant i går helt inn mot torpedoveggen under dashen.
Dette er for meg helt vanvidd når det ikke står noe sted hva som befinner seg hvor, DET er poenget!
Vw 4 Life
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Oversikt over sikringer
Når bilen er ny følger det med en lappe som skal være innafor luka til sikrkngsboksen under koppholderen. Den har jeg sett i 3 utgaver mener jeg, så det er i allefall 3 varianter som er mulig (forskjellige oppsett altså)
Hva brukere gjør med bilene etterhvert vet man jo - roter bort det mest utrolige. At disse blir borte skjønner jeg.
Hva brukere gjør med bilene etterhvert vet man jo - roter bort det mest utrolige. At disse blir borte skjønner jeg.
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
-
Crashstar1
Ja, er synd. Var på møller i dag for å kanskje få tak i riktig oversikt, men det ble mye om og men. Kanskje de kunne få tak i en riktig etter mye lesing, så fikk privatnr til han jeg snakka med og kunne ringe han om jeg lurte på hvem sikring som var hvor. :p hehe.
Vw 4 Life
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Er helt enig med deg, jeg mente ikke å kritisere eller å kalle folk ting.Crashstar1 wrote:Tom Bringsvor wrote:Alle T5 er ikke lik da, om du skjønner, det er årsmodellforskjeller,modellforskjeller og utstyrsforskjeller, men dette er jo selvfølgelig.
Sikringen har til og med forkjellig plassering i de forskjellige sikringsboksene, og noen mangler kanskje en boks en annen en har.
I boka mi står det at sikringen til viftemotoren sitter under førersete, hmm, der er det nada!
Og den "nissen" du refererer til har ikke noe med meg å gjøre, de som har hatt bilen før meg har ikke skjønt en dritt og satt på en strømtjuv på kabelen som skal gi strøm til vifta og derfra en kabel til strømmen som går til cd-spiller, lurt?? NEI!
Det værste som finnes er tullinger som prøver og gjøre ting sjøl som ikke kan en dritt.
F.eks, hvorfor kappe i filler alle kabler når man skal bytte til en annen dobbel-din spiller?? Man drar til "hi-fi senteret" og skaffer seg en overgang.
Litt O.T dette, men!
Og det med å legge området strømløst er jo greit nok, bortsett fra at det står ikke noe sted hvem sikring som hverken er til sigarett tenner eller cd-spiller.
Men, poenget i all irritasjonen er, de forskjellige bilene har forskjellig utstyr o.l Hvorfor kan man ikke da lage en standard, som f.eks, sikring nr. 1. Cd-spiller, 2. Kupè vifte osv, det som da er standard utstyr på bilene, da er det enklere enn enklest og finne ut hvem som er hvem, sånn som det er nå er det helt kaos, har da de to under koppholder i midten i dashen, en i motorrommet, som forøvrig ikke har noen oversikt i det hele tatt, og noen jeg fant i går helt inn mot torpedoveggen under dashen.
Dette er for meg helt vanvidd når det ikke står noe sted hva som befinner seg hvor, DET er poenget!
Jeg forstår frustrasjon.
De fleste elektriske systemer i biler har systematisert noen kallenavn på diverse kurser og funksjoner,
eks 30A, 15, 87 eller 87a relee osv. der har de vært flinke. (i gamle dager, når er det vel mere og mere BUS systemer).
Er enig at sikring nr. 34 eller nr. 52 skulle gått til samme kurs og gitt strøm til samme forbrukere, men dette variere vel også.
Det som er noe dritt er at hobbyelektrikere kan finne på å gjøre ting som kan føre til overoppheting og brann, det fleste her tenker " det er jo bare 12 V).
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,