girkasse 1,6 TD

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Eddieja

girkasse 1,6 TD

Post by Eddieja »

Trenger noen tips om girproblemer.
Har lenge hatt trøbbel med synkronisering, ville ikke gp fra 4. til 3. Måtte innom andre for å få den i 3. Nå har den låst seg i 3. gir - sitter bom fast.
Hvor skal jeg begynne? Er det kassa som må byttes, eller kan det ligge i overføringen. Trenger gode råd for jeg har ikke peiling på girkasser.
oyvinla
-
-

Post by oyvinla »

sjekk først om det er slark i den armen som sitter på girkassa. den som giroverføringen står i. hadde sånt problem på min engang også. hadde slitt ut festene pga. en løs mutter. du skjønner når du ser under bilen
Jarl Paulsen

Post by Jarl Paulsen »

Desværre tror jeg ikke, at det kun drejer sig om skiftemekanismen udenpå. Symptomerne tyder på, at synkronhovedet til 3/4 gear er revnet. Det ser man ofte på gearkasser fra før 1989. Det er en dyr reserve del - 180 € i Tyskland. (Synkronkörper)

Se her: http://www.vw-winkler.de/

Samtidig er den svær at skifte, så måske skulle du kigge efter en anden brugt gearkasse?
Bedste hilsner

Jarl
t3homas
-
-

Re: girkasse 1,6 TD

Post by t3homas »

Eddieja wrote:Trenger noen tips om girproblemer.
Har lenge hatt trøbbel med synkronisering, ville ikke gp fra 4. til 3. Måtte innom andre for å få den i 3. Nå har den låst seg i 3. gir - sitter bom fast.
Hvor skal jeg begynne? Er det kassa som må byttes, eller kan det ligge i overføringen. Trenger gode råd for jeg har ikke peiling på girkasser.
Dersom dette er en vanlig (ikke syncro) femtrinnskasse så har jeg en bra en liggende.

Kr 1500,-

Thomas
930 63 036
Langhus / Hønefoss

Thomas
Post Reply