Hei.
Har skiftet topp pakning, reg reim og vannpumpe.
I den forbindelse ble slanger og kontakter koblet fra. Mener jeg har koblet alt rett sammen igjen nå, men jeg har nok koblet feil på bensin tilføring og retur ved en anledning. Nå har jeg bensin og trykk i tilførselen når jeg vrir på nøkkelen. Motoren startet og går på startgass, men ikke på bensin. Finnes det noen enkel "gjør det i garagen" måte å teste regulator og relaterte komponenter?
Feilsøking, insprøitning, 2.5 bensinmotor. (AAF)
-
tacticus
- Car: T4 1994 2.5 Caravelle Syncro
- Phone: 40482800
Re: Feilsøking, insprøitning, 2.5 bensinmotor. (AAF)
Litt mer feilsøking...
Pluggene er knusktørre, så jeg regner med at det mangler noe suppe. Har bensin trykk frem til innsuget, mistenker at dysene ikke sprøyter som de skal. Har 12 V i dysekontakten, men har ikke fått testet om jeg har noen puls der. Gode ideer om verktøy for slik testing mottas med takk. Ser av andre kilder at jeg bør myse etter det som på nynorsk kalles noid lights, helt hva slikt kalles på norsk er jeg ikke helt sikker på. Kan tenkes jeg må ut og handle komponenter og ny loddebolt til helgen...
Pluggene er knusktørre, så jeg regner med at det mangler noe suppe. Har bensin trykk frem til innsuget, mistenker at dysene ikke sprøyter som de skal. Har 12 V i dysekontakten, men har ikke fått testet om jeg har noen puls der. Gode ideer om verktøy for slik testing mottas med takk. Ser av andre kilder at jeg bør myse etter det som på nynorsk kalles noid lights, helt hva slikt kalles på norsk er jeg ikke helt sikker på. Kan tenkes jeg må ut og handle komponenter og ny loddebolt til helgen...