litt små snacks

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
andrepedersen

litt små snacks

Post by andrepedersen »

Hei,
lurer på om noen vet hva jeg ca må ut med for å fjerne noe rust samt å hel lakkere en t4 i hvit.

Skal også heve gulvet i lasterommet slik at jeg får plass til snowboard etc. Noen som har tips til materialer og eventuelt noen bilder på hvordan de har løst dette.

Har også lyst på noen ekstralys i front samt noe bedre lys i arbeidsrom, tar gjerne imot tips på dette. Tenker at jeg vil ha 3 lykter i front, men vil helst slippe kufanger.

Hilsen fersk t4 eier
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Re: litt små snacks

Post by Rudeboy »

Kufanger slipper du tenke på, har ikke vært lov siden (å, var ikke det) 2007.

Tre lamper gir Statens vegvesen grunn til å vinke deg inn siden det skal være (bare) to men om du snakker "tre fjernlys" er mitt tips å koble opp kretser slik at du kan la eksempelvis den midterste lampa kunne bli styrt som arbeidslys. Dersom du blir vinket inn til kontroll eller skal ha bilen på PKK, så flasher du bare senterlampa og sier "arbeidslys" og slipper krøll.

Hva belysning i vare-/last-/bagasjerommet angår var det nettopp en kar som la ut bilde av flomlys i taket, han brukte LEDs så det går fint an og då får godt med lys om du også velger noe som passer deg og dine ønsker for bilen.
Neergård
-
-
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848

Post by Neergård »

Rudeboy wrote:Kufanger slipper du tenke på, har ikke vært lov siden (å, var ikke det) 2007.
.
Er vel noe sånt ja, men så har vi lyktebøyler som ofte på folkemunne går som kufanger.
Disse kan man få godkjent, men det var vel irrelevant da trådstarter ikke ønsker slik.

Legg opp skikkelig ledning (altså kraftig nok) med rele og sikring ved batteri.
Monter gjerne med Hellanor sine festebraketter (mulig koolart skaffer de også) disse er stødige og diskré. Kjøp skikkelige lamper, og bruk kvalitetspærer. Da får du godt nattsyn!

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Vel, folk sier så mye rart. En spade er fremdeles en spade.

Man kan ikke annet enn forholde meg til det folk sier, ikke det de "mener" si :wink:

Og kan man få godkjent en kufanger, ble ikke den krana skrudd igjen i 2007, da ? Lyktebøyler er det bare å gå for godkjente modeller som f.eks Koolart fører så har man papirer til Statens vegvesens trafikkstasjon får lese på når man står der og skal ha den inn i vognkortet.
Last edited by Rudeboy on 08 Dec 2013, 10:00, edited 1 time in total.
Neergård
-
-
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848

Post by Neergård »

Rudeboy wrote:Vel, folk sier så mye rart. Spade er fremdeles en spade.

Man kan ikke annet enn forholde meg til det folk sier, ikke det de "mener" si :wink:
sant nok, men dette er et "akseptert" uttrykk blant størsteparten av nordmenn. Desverre. ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Post Reply