motor deler til caravelle VR6 -96
-
VR6Karamell
- Car: Caravelle t4 VR6
- Phone: 98689682
motor deler til caravelle VR6 -96
Noen som har bensin dyser liggende?
-
VR6Karamell
Re: motor deler til caravelle VR6 -96
Har ikke gjort så mye mer enn å utelukke motorhavari/topp pakning. Neste trinn blir vel å fjerne den øvre manifoilen. Jeg er helt newbie, har hatt bilen i 14 dager og står fast i gamlebyen Stavanger. Ærlig talt, vet ikke helt hva jeg skal gjøre!
Det blir for dumt å henvise til Haynes boka når den må bestilles på nett og kona skal på ultralyd på mandag i Kristiansand og jeg skal liksom bygge ferdig ett bad først. .. uten bil...!
Noen innspill på hva jeg skal gjøre
Det blir for dumt å henvise til Haynes boka når den må bestilles på nett og kona skal på ultralyd på mandag i Kristiansand og jeg skal liksom bygge ferdig ett bad først. .. uten bil...!
Noen innspill på hva jeg skal gjøre
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Synd du tar det på den måten, for ei rep håndbok er ganske kjekt å ha. Du forteller jo at du ikke kjenner bilen, er helt newbie, hatt bilen i 14 dager, står fast og i tillegg skal på ultralyd OG rekke bygge bad. Og har tenkt å gå for muligens det vanskeligste først.... vel... mulig du har rett i dysa, men jeg ville begynt i andre enden og sjekka om det faktisk er gnist i den pluggen du har lokalisert til den sylinderen du mener den ikke tenner på.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
VR6Karamell
bytte på dyser var jo smart, men det innebærer jo en del skruer, omtrent like mangen som å skifte hele dysa, så hvis jeg først er der inne, skifter jeg den like godt med en gang, og hvis problemet fortsetter, har jeg ei reservedyse 
Der postmeister: Jeg tok det egentlig ikke på den måten, prøvde bare å få frem mer enn 5 ord fra deg, og det hjalp jo med ett sleivspark
Hvis du ser nærmere på det første innlegget, ser du at jeg faktisk ønsker å eliminiere gnistproblemet i andre enden først, og så spør jeg om jeg kan dra av hetta Å SETTE PÅ EN HVILKEN SOM HELST PLUGG OG TESTE MOT JORD?
ER DET MULIG Å MÅLE SENSOREN?
Så hvis noen kan svare på det, hadde det vært svært fint
Red: Kanskje jeg burde lagt til at jeg synes den lukta litt mye bensin og vurderte å få en måling og eventuelt justering etter at jeg hadde hatt den noen dager. Jeg synes ikke den lukter bensin lenger i eksosen, så det virker som den går litt magrere nå.
Der postmeister: Jeg tok det egentlig ikke på den måten, prøvde bare å få frem mer enn 5 ord fra deg, og det hjalp jo med ett sleivspark
ER DET MULIG Å MÅLE SENSOREN?
Så hvis noen kan svare på det, hadde det vært svært fint
Red: Kanskje jeg burde lagt til at jeg synes den lukta litt mye bensin og vurderte å få en måling og eventuelt justering etter at jeg hadde hatt den noen dager. Jeg synes ikke den lukter bensin lenger i eksosen, så det virker som den går litt magrere nå.
Last edited by VR6Karamell on 22 Jan 2014, 22:11, edited 1 time in total.
-
VR6Karamell
Og boka skal selvfølgelig kjøpes inn ganske snart ...ser det ut til 
-
STOSSEL
- -

- Car: t4
- Phone: 46554057
justere plugger 0,7mm
-
VR6Karamell
Bilen er reparert. Jeg kjøpte en odb vagcom og bilen rapporterte dyse feil. Jeg kjøpte en ny dyse,åpna motoren tok ut alle dysene, blåste rent, vaska dysene og monterte tilbake 5 gamle og 1 ny dyse. De ble remontert vilkårlig. Motoren virka godt etterpå, men dysa på samme sylinder tok kvelden en gang til. Jeg kjøpte derfor 6 overhalte dyser på ebay, åpna og skifta. Nå er motoren god som gull