POWERFLEX foringer?

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
erijohansen
Car: 06 T5 130 4Motion

POWERFLEX foringer?

Post by erijohansen »

Noen som har erfaring med Powerflex på T5?
Har noen dårlige bakre foringer i forstillinga på min bil, og lurer på om jeg skal vurdere Powerflex. Da bytter jeg alle foran selvfølgelig.
Har god erfaring med selv på en 05 Volvo XC70 D5. Lette å montere! Brukte en induksjonsvarmer til å fjerne de gamle foringene, og skar ut ytterringen med stikksag etterpå.
Bilen ble ikke så "myk" på "ræva" når jeg drog campingvogna og ellers under normal kjøring...men det ble litt mere vibrasjoner/during i bilen spesielt på tomgang, forsvant under kjøring, men kom igjen under forskjellige hastigheter og belastninger.
Noen for eller imot? :D
Kall'n
-
-
Car: T5 2008 4motion

Re: POWERFLEX foringer?

Post by Kall'n »

Powerflex er stort sett bedre enn vanlige foringer.
På Cosworth'en min er alle foringene byttet ut med polyforinger :) Funker bra det, men bilen blir selvfølgelig stivere ;)
erijohansen

Post by erijohansen »

Kall'n wrote:Powerflex er stort sett bedre enn vanlige foringer.
På Cosworth'en min er alle foringene byttet ut med polyforinger :) Funker bra det, men bilen blir selvfølgelig stivere ;)
Gjør ikke noe om den blir stivere, det var jo meningen når jeg monterte det på XC70'en... :wink: bare vibrasjoner/ulyder som forplanter seg lettere jeg ikke liker :?
Kall'n
-
-
Car: T5 2008 4motion

Post by Kall'n »

erijohansen wrote:
Gjør ikke noe om den blir stivere, det var jo meningen når jeg monterte det på XC70'en... :wink: bare vibrasjoner/ulyder som forplanter seg lettere jeg ikke liker :?
Noen er jo veldige følsomme for vibrasjoner/lyder. Plager ikke meg noe. Men polyforingene er fastere i gummien, så litt vil nok forplante seg, men hadde aldri sett på det som et problem :)
erijohansen

Post by erijohansen »

Kall'n wrote:
erijohansen wrote:
Noen er jo veldige følsomme for vibrasjoner/lyder. Plager ikke meg noe. Men polyforingene er fastere i gummien, så litt vil nok forplante seg, men hadde aldri sett på det som et problem :)
Sant nok...men jeg får se om jeg monterer Powerflex i forstillinga på T5'en min, sikker ikke noe dyrere enn komplette bærebruer med std. foringer....orker ikke stå å presse ut gamle og inn nye std. foringer
andgjerd
-
-
Car: T4 Tdi
Phone: 90827343

Post by andgjerd »

Kor får du kjøpt Powerflex foringer?
Har kjøpt nye bakre foringer til berebrua, da dei forrige holdt kun eitt år og ca 25.000Km.
Desse tenkte eg og rotere 90 grader, da blir det nok stivere vil eg tru.
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Jeg skaffer alt av Powerflex foringer

T3 T4 og nå også T5

send meg en mail info@koolart.no
Post Reply