Inspirasjon til bagasjeromshylle/oppbevaring i lwb kombi

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Post Reply
Theodor
-
-
Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
Phone: 93297430

Inspirasjon til bagasjeromshylle/oppbevaring i lwb kombi

Post by Theodor »

Som oppvarming til min egen prosjekt-tråd kom jeg over noen bilder, og tenkte tipse om en løsning vi hadde på bagasjeromskaoset da vi hadde lang kombi, det blir jo gjerne sånn at med mye plass følger mye greier etter...

Det begynte med at hunden fikk inngang gjennom skyvedøra (tok et 60x90-bur og fjernet døra på enden). Veldig greit å slippe løs hund og barn igjennom samme dør, og slippe å gå rundt bak.
Dermed fikk vi en horisontal flate, så ble det lagt masse skrot oppå buret, så mye at det etterhvert begynte å dette ned. Så for å slippe unna det, laget jeg en enkel plassbygget hylle med rom til ekstra-jekk, verktøykasser, oljeflasker, dieselkanne etc., og som også skulle gi plass til svigers kjempehunder (Berner Sennen, tre stk) når de var med.

Jeg laget det slik at ski skulle få plass langs kanten, og at de lengste skulle kunne smyges forbi skilleveggen. Ettersom det bare resulterte i at skiene ble liggende på skrå, endte jeg opp med en liten løs støtte festet ved bakre surrings-ring.

Noen bilder (beklager kvaliteten, gammelt mobilkamera):
Image

Image

Image

Image

Kan sikkert ta noen flere bilder om noen synes det er ønskelig med detaljer. Og om noen vil slippe å bygge det selv, står vårt nå og støver i garasjen. Det kan sikkert få bytte eier for en femhundring (shameless :oops: ) Buret brukes fortsatt til dyra, så det følger dessverre ikke med, men et tilsvarende bur eller et IKEA-bein gjør sikkert samma nytten.

Og om mod mener dette ble for mye annonse, skal jeg heller flytte det siste der... :roll:
Mvh Øystein Theodor

99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)

Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
Post Reply