Hei hei,
Jeg kjøpte Transporter av en bil forhandler før sommer. Og det viser seg at det er noe feil med bilen. Jeg krever reparasjon hvor selger skal dekke, men selger vil ikke. De kjøper heller tilbake bilen, men de krever at jeg skal trekke kjøpe summen med omregistreringsavgift, dager jeg har beholdt bilen, og vask av bilen.
Det er fornuftig det, men de kan ikke bare trekke av alt mulig kostnad. Er det noen her som har noe erfaring om det?
Ellers må jeg bare ta det videre med forbrukerrådet og krever at bilen skal være reparert på selgers regning.
Takker for alt svar.
Heving av et bilkjøp
-
thaichau
- Car: T5 Multivan 2011 180HK Automat DSG 4M
- Phone: 97102502
Heving av et bilkjøp
----
2007 Golf 1,9TDI 102hp
1999 Caravelle 2,5TDI Syncro
2011 Multivan 7 seter - T5 4Motion 2,0 180hp
2007 Golf 1,9TDI 102hp
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Re: Heving av et bilkjøp
Ingen erfaring, ut over følgende - Norges automobilforbund.
Medlemskapet gir deg etpar timer fri rettshjelp, som det heter hvor en advokat/tilsv setter seg inn i saken og kommer med konkrete råd. Det har jeg erfaring med.
Medlemskapet gir deg etpar timer fri rettshjelp, som det heter hvor en advokat/tilsv setter seg inn i saken og kommer med konkrete råd. Det har jeg erfaring med.
Er et visst trekk når du har hatt glede å nytte av bilen, mener det skal gå på dager/km etter faste satser. usikker på omregavgiften men tipper du må ta den også.
Har du hatt bilen i 2-3mnd så synes jeg ikke 5000,- høres urimelig ut...
Sent from my CATEE CT100 using Tapatalk
Har du hatt bilen i 2-3mnd så synes jeg ikke 5000,- høres urimelig ut...
Sent from my CATEE CT100 using Tapatalk
-
thaichau
Jeg klagde om problemet allerede etter 2 uker da. Men forhandler var så useriøs at de verken tar telefon eller vil svare konkret på en løsning for begge partner. Derfor er bilen fortsatt hos meg.
De 2 ukene jeg hadde bilen har jeg selvfølgelig kjøpt en dobbelt sete og omregistrert bilen fra 2 seter til 3 seter. Det er en kostnad da, som øker bilens verdi.
Alt hadde vært greit hvis forhandler hadde dekket reparasjon slik jeg slipper å levere tilbake bilen.
De 2 ukene jeg hadde bilen har jeg selvfølgelig kjøpt en dobbelt sete og omregistrert bilen fra 2 seter til 3 seter. Det er en kostnad da, som øker bilens verdi.
Alt hadde vært greit hvis forhandler hadde dekket reparasjon slik jeg slipper å levere tilbake bilen.
----
2007 Golf 1,9TDI 102hp
2007 Golf 1,9TDI 102hp
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Hvor lenge er det siden bilen ble registrert på deg? Hvis den blir avregistrert eller omregistrert innen to måneder, så er neste registrering gratis. Da er dette en kostnad selger slipper neste gang, når de selger bilen til en ny kunde. Og da synes jeg ikke det er rimelig at du skal betale for denne. Hvis det har gått mer enn to måneder, men du reklamerte etter to uker og det er selger som har trenert saken slik at fristen nå er ute, så mener jeg at du har gode argumenter for at du skal slippe å betale denne avgiften.
Betyr det du skriver, at du bare har hatt tilgang på bilen, og fått brukt den, i de to første ukene? Da kan vel ikke selger kreve kompensasjon for hele den tida du har vært registrert som eier av bilen. Bare for de to ukene du faktisk har hatt nytte av den. (Hvis ikke de f.eks. har stilt erstatningsbil til disposisjon for deg uten kostnader.)
Jeg tar utgangspunkt i at du har kjøpt bilen som privatperson. Da er det Forbrukerkjøpsloven som gjelder. Hvis det er et næringskjøp (registrert på firma, ikke privatperson), så er det kjøpsloven som gjelder. Ta en titt på den aktuelle loven på lovdata.no, der står det vel ganske tydelig hvilke bestemmelser som gjelder for retting av mangler, heving av kjøp eller omlevering.
Betyr det du skriver, at du bare har hatt tilgang på bilen, og fått brukt den, i de to første ukene? Da kan vel ikke selger kreve kompensasjon for hele den tida du har vært registrert som eier av bilen. Bare for de to ukene du faktisk har hatt nytte av den. (Hvis ikke de f.eks. har stilt erstatningsbil til disposisjon for deg uten kostnader.)
Jeg tar utgangspunkt i at du har kjøpt bilen som privatperson. Da er det Forbrukerkjøpsloven som gjelder. Hvis det er et næringskjøp (registrert på firma, ikke privatperson), så er det kjøpsloven som gjelder. Ta en titt på den aktuelle loven på lovdata.no, der står det vel ganske tydelig hvilke bestemmelser som gjelder for retting av mangler, heving av kjøp eller omlevering.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Så lenge du mener dette er en useriøs forhandler og han tilbyr å kjøpe bilen tilbake, hadde jeg gjort dette med en gang, -bruk og vask osv.thaichau wrote:Hei hei,
Jeg kjøpte Transporter av en bil forhandler før sommer. Og det viser seg at det er noe feil med bilen. Jeg krever reparasjon hvor selger skal dekke, men selger vil ikke. De kjøper heller tilbake bilen, men de krever at jeg skal trekke kjøpe summen med omregistreringsavgift, dager jeg har beholdt bilen, og vask av bilen.
Det er fornuftig det, men de kan ikke bare trekke av alt mulig kostnad. Er det noen her som har noe erfaring om det?
Ellers må jeg bare ta det videre med forbrukerrådet og krever at bilen skal være reparert på selgers regning.
Takker for alt svar.
Det du mener forhandler skal fikse på bilen kan være bare noe du mener er feil og kanskje kan være i kategorien man må regne med, kanskje man heller ikke hadde fått fikset dette hos en merkeforhandler, kommer litt an på hva som er feil og om du merket dette når du prøvekjørte bilen for du kjøpte den.
"Kunden har alltid rett", dette er sannhet med modifikasjoner.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
-
thaichau
Inntrykk i begynnelsen var faktisk bra da jeg kom for å hente bilen. Frem til jeg begynner å få problemer og skulle klage, så er det håpløs å få tak i selgeren.Tom Bringsvor wrote:
Så lenge du mener dette er en useriøs forhandler og han tilbyr å kjøpe bilen tilbake, hadde jeg gjort dette med en gang, -bruk og vask osv.
Det du mener forhandler skal fikse på bilen kan være bare noe du mener er feil og kanskje kan være i kategorien man må regne med, kanskje man heller ikke hadde fått fikset dette hos en merkeforhandler, kommer litt an på hva som er feil og om du merket dette når du prøvekjørte bilen for du kjøpte den.
"Kunden har alltid rett", dette er sannhet med modifikasjoner.
Vel vel .. Noen erfaring må man få. Nå er vi enige om pris selger skal kjøpe tilbake. 3500 er det jeg må betale. Det er helt rettferdig siden jeg har brukt bilen noen uker selv om jeg ikke føler helt komfort ..
Det feilene som var på bilen er umulig for meg å vite.
Lekkasje bremsevæsker som går ut over klutch
Mansjett som var helt defekt
Vindusvisker defekt ( oppdager selvfølgelig ikke da jeg prøvekjørt bilen, siden det ikke var regn
Oljelekkasje i utløselager
Simring til fordelerkasse defekt.
Selger vil at jeg skal levere tilbake bilen før han overfører penger. Jeg får håpe det ikke bli noe mer krøll.
Jeg får vel ta en ny runde med å finne meg en ny T4 da.
----
2007 Golf 1,9TDI 102hp
2007 Golf 1,9TDI 102hp
...................
Last edited by Speedster on 22 Nov 2014, 22:53, edited 1 time in total.
-91(M) T3 Syncro
-
thaichau
Da er bilen levert tilbake, og penge er overført tilbake på kontoen.
En ny runde med søking av ny bil. Jeg får håpe det blir bedre denne gangen.
Tusen takk for all forslag og hjelp fra dere.
En ny runde med søking av ny bil. Jeg får håpe det blir bedre denne gangen.
Tusen takk for all forslag og hjelp fra dere.
----
2007 Golf 1,9TDI 102hp
2007 Golf 1,9TDI 102hp