Kjenner ikke til abs til vw, men hadde noen skremmende opplevelser i terreng med en nyere nissan, den slapp opp på bremsetrykket mens jeg drev å manøvrerte rundt steiner og trær, det var ikke noe kult. Trodde alle med abs ikke koblet inn funksjonen før man var over 30 kmt.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Vw abs jeg har prøvd har virket i under 30km/t. Synes stort sett det er noe forbannet drit med slik elektronikk, men om du er uoppmerksom når du kjører kan det hjelpe av og til....
Ikke komplisert i det hele tatt. Demonterte et sånt på en GL delebil en gang og monterte det på gammel - Coachen. Masse skruing, spesielt hvis du skal gjenbruk bremserør.
Fungerte strålende på Syncro GL'en min. Kunne hende det lyste for feil ved spesielle tilfeller, om den leste noe feil fra en av sensorene under en bremsing på glatten. Men da var det av og på med tenning, så var det borte.
Ja det står vel noe i den gamle Coach tråden. Men som sagt ikke vanskelig i det hele tatt. Hjullagerhus bak må skiftes. Spindler foran likeså. Ledningsnettet er separat, og rent plugg and play. Men en del arbeid med bremserørene.
Har ABS på syncroambulansen vår. Fungerer utmerket, men jeg bruker ikke akkurat denne bilen til offroadkjøring. Hva er forskjellen med spindlene - hvis jeg blir nødt til å bytte f.eks. cv-leddet ytterst foran?