Hei.
Jeg er på utkikk etter en brukt VW T5 eller T4 California (helst T5), og lurer på anbefalt kjørelengde for bruktbilkjøp. Er det f.eks. forsvarlig å kjøpe en bil som nærmer seg 300.000 km, og hva er riktig pris for biler med mer enn 150.000 km på motoren? Da mener jeg for hhv. eldre T4 modeller, og nyere T5. Er også interessert i tips på hva man bør se etter, fallgruver etc., ved kjøp av en brukt California.
Jeg er helt fersk på VW og er takknemlig for alle tips og råd dere erfarne California-eiere vil dele.
Kjørelengde VW California
-
Caravankiter
- Car: T5 2006 California 2.5tdi 174hk
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Re: Kjørelengde VW California
Det med kjørelengde er i varierende grad irrelevant / aktuellt avhengig av hvordan eier/ne har behandlet bilen.
Jeg la ut salgsannonse på en T4 Caravelle som da hadde passert en million syvhundrede tusen km og etter hva jeg veit går den bilen fremdeles... Andre biler igjen holder knappast et par hundre tusen km.
Jeg la ut salgsannonse på en T4 Caravelle som da hadde passert en million syvhundrede tusen km og etter hva jeg veit går den bilen fremdeles... Andre biler igjen holder knappast et par hundre tusen km.
-
california
- -

Re: Kjørelengde VW California
Kjørelengde har nada å si om bilen ellers er godt vedlikeholdt. Som Rudeboy skrev: 1 mill. er akkurat innkjørt.... 
Motor: reg. reim, reimhjul, må være i orden.
Gir: Styr unna automat. De har en lei tendens til å bare holde rundt 100.000
Ellers: California T4 med 220V stikk bak v/venstre bakhjul. Her ruster det grunnet lekkasje rundt stikket.
Sjekk at dieselbrennere funker skikkelig. Luftbrenner er dyr. Motorbrenner ikke fullt så dyr.
Innredning ikke noe spesielt bortsett fra spillvanstank. Min lekker og innredning må ut for å skiftes. Prøvde å få ut skapet, men gav opp. Ved Spillvannskrane stengt slik at tanken fylles så lekker det ut på golvet. Dette tok rotta på 220V laderen. Med krane åpen renner spillvannet ut uten å lekke inn så det går jo forsåvidt greit.
Orginal 220V lader er noe dritt og mange har tatt fyr. Bytt ut til en C-tek elektronisk lader om det ikke er gjort.
Sjekk campingbatteriene. Koster noen kroner.
Løft taket og sjekk at det ikke er huller i duken.
Armlener framstoler må sjekkes. De har en lei tendens til å knekke om du lener deg på dem. men kan lett fikses.
Westfalia-innredningen er solid ellers.
Grunnet vekten på California sjekk fjærer og dempere. Du kjører jo med "full last" hele tiden.
Clutchen måtte eg bytte etter 275.000. Sliter nok noe mer clutch på California enn andre grunnet vekten.
Ellers vanlig på T4: Bærekuler, hjullagre, starter, glødeplugger, bremser,
Ellers er California T4 en suveren langturbil. Noen sier at T4 er bedre enn T5. MEGET behagelig å kjøre lenge med. trekker godt og lavt forbruk. 0,7 på tur og rundt 1,0 på vinter og bykjøring. men TDI er et MUST. Gamle 2,4 er sirup...
Motor: reg. reim, reimhjul, må være i orden.
Gir: Styr unna automat. De har en lei tendens til å bare holde rundt 100.000
Ellers: California T4 med 220V stikk bak v/venstre bakhjul. Her ruster det grunnet lekkasje rundt stikket.
Sjekk at dieselbrennere funker skikkelig. Luftbrenner er dyr. Motorbrenner ikke fullt så dyr.
Innredning ikke noe spesielt bortsett fra spillvanstank. Min lekker og innredning må ut for å skiftes. Prøvde å få ut skapet, men gav opp. Ved Spillvannskrane stengt slik at tanken fylles så lekker det ut på golvet. Dette tok rotta på 220V laderen. Med krane åpen renner spillvannet ut uten å lekke inn så det går jo forsåvidt greit.
Orginal 220V lader er noe dritt og mange har tatt fyr. Bytt ut til en C-tek elektronisk lader om det ikke er gjort.
Sjekk campingbatteriene. Koster noen kroner.
Løft taket og sjekk at det ikke er huller i duken.
Armlener framstoler må sjekkes. De har en lei tendens til å knekke om du lener deg på dem. men kan lett fikses.
Westfalia-innredningen er solid ellers.
Grunnet vekten på California sjekk fjærer og dempere. Du kjører jo med "full last" hele tiden.
Clutchen måtte eg bytte etter 275.000. Sliter nok noe mer clutch på California enn andre grunnet vekten.
Ellers vanlig på T4: Bærekuler, hjullagre, starter, glødeplugger, bremser,
Ellers er California T4 en suveren langturbil. Noen sier at T4 er bedre enn T5. MEGET behagelig å kjøre lenge med. trekker godt og lavt forbruk. 0,7 på tur og rundt 1,0 på vinter og bykjøring. men TDI er et MUST. Gamle 2,4 er sirup...
1996 California 2,5 TDI - solgt..
1998 V70 2,5 TDI - arvet av Junior.
XC70 D5 2004 - konas bil.
XC70 D5 2006 4C - min dagligbil.
Datsun 300zx 1985 3.0 V6 - kosebilen min.
1998 V70 2,5 TDI - arvet av Junior.
XC70 D5 2004 - konas bil.
XC70 D5 2006 4C - min dagligbil.
Datsun 300zx 1985 3.0 V6 - kosebilen min.