Gulv luft kanal
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Gulv luft kanal
Har et par ganger sett en sånn plast kanal som leder lufta fra fremre varmeapparat til gulvet i lasterommet, bygger de mye i høyden ? Virker de ? Lurer litt på en sånn en i dokaen i stedet for det bakre varmeapparatet.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
martins.macs
- -

- Car: VW T3 1.9TDI Westfalia 83
- Phone: 97071638
Re: Gulv luft kanal
Jeg har en sånn i Westfalien. Den bygger ikke opp så veldig mye, synes jeg. Framme ca. 10cm lengre bak ved utgangen er det ca.5cm. Jeg har aldri tenkt at den kommer i veien og burde fjernes.
Når det gjelder luftstrømningen så er det ikke så mye som kommer ut der på enden.. Varmeaparate klarer ikke å blåse så sterkt. Så jeg koblet luftkanalen direkte til Eberen som jeg har framme og da blåser det godt og varmt, men Eberen gir så pass mye varme at hele kanalen blir sikkelig varm og med tanke på de kjemiske støffene som finnes i en sånn 80-talls plast så ser jeg at jeg må finne en ny løsning. Mest sansynlig så skal jeg ha varmtluft uttak kun framme. Eberen klarer å varme opp hele bilen uten problem. Gulvkanal kommer til å bli brukt kun til kaldtluft.
Når det gjelder luftstrømningen så er det ikke så mye som kommer ut der på enden.. Varmeaparate klarer ikke å blåse så sterkt. Så jeg koblet luftkanalen direkte til Eberen som jeg har framme og da blåser det godt og varmt, men Eberen gir så pass mye varme at hele kanalen blir sikkelig varm og med tanke på de kjemiske støffene som finnes i en sånn 80-talls plast så ser jeg at jeg må finne en ny løsning. Mest sansynlig så skal jeg ha varmtluft uttak kun framme. Eberen klarer å varme opp hele bilen uten problem. Gulvkanal kommer til å bli brukt kun til kaldtluft.
Martins
VW T3 Westfalia 1.9TDI ///on storage///
VW T3 Coach + EJ22 ///under construction///
VW T3 Westfalia 1.9TDI ///on storage///
VW T3 Coach + EJ22 ///under construction///
-
Tur-Bo
- -

Takk for godt svar, da skrinlegges det tvertmartins.macs wrote:Jeg har en sånn i Westfalien. Den bygger ikke opp så veldig mye, synes jeg. Framme ca. 10cm lengre bak ved utgangen er det ca.5cm. Jeg har aldri tenkt at den kommer i veien og burde fjernes.
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Har det i Norlænningen og den gir go varme bak. Men forutsetter at alle kanalene i ventilasjonssystemet er 100%
Har liggende hvis du vil prøve
Sent fra min C6603 via Tapatalk
Har liggende hvis du vil prøve
Sent fra min C6603 via Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
-
Bugman
- -

- Car: DJ, JX 2wd og Syncro
- Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Jeg hadde en sånn plastkanal i den '84-bensiner Doka'n jeg hugde....Tur-Bo wrote:Takk for godt svar, da skrinlegges det tvertmartins.macs wrote:Jeg har en sånn i Westfalien. Den bygger ikke opp så veldig mye, synes jeg. Framme ca. 10cm lengre bak ved utgangen er det ca.5cm. Jeg har aldri tenkt at den kommer i veien og burde fjernes.
Mens i de litt senere modellene - er der kun et slisse akkurat der dørken i varerommet er. Sitter en slik plastsak, med et 4" rør underst, og en vinklet del som går bakover (likner på et munnstykke til en tepperenser).
Begge disse hadde Eberspächer montert, og slangen skulle da inn på denne vinkelsaken.
Så en slik sak bør kunne benyttes....
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Jeg synes den ga grei varme, men gjorde det vanskeligere å gå bak og fram.. fjernet det derfor fort!
Om du ikke vandrer fram og tilbake mye i bilen, så er den jo bra!
Sent from my Lenovo P780
Om du ikke vandrer fram og tilbake mye i bilen, så er den jo bra!
Sent from my Lenovo P780
Det er i Trolljegerdokaen du tenker deg dette, ikke sant?
Hvis du har varmeapparat bak, og dette fungerer, ville jeg absolutt ha beholdt det. Min erfaring med varmeapparat i T3 er at bare apparatet foran er litt snaut på de kaldeste dagene. Har kjørt T3 med defekt bakre apparat, og fikk aldri helt opp varmen i kupeen. Fordelen med det bakre er jo at det resirkulerer lufta, og dermed varmer raskere, mens det framre hele tiden henter ny kald luft som skal varmes opp. Nå er jo kupeen i en doka noe mindre enn i en kassebil, men likevel.
Hvis du har varmeapparat bak, og dette fungerer, ville jeg absolutt ha beholdt det. Min erfaring med varmeapparat i T3 er at bare apparatet foran er litt snaut på de kaldeste dagene. Har kjørt T3 med defekt bakre apparat, og fikk aldri helt opp varmen i kupeen. Fordelen med det bakre er jo at det resirkulerer lufta, og dermed varmer raskere, mens det framre hele tiden henter ny kald luft som skal varmes opp. Nå er jo kupeen i en doka noe mindre enn i en kassebil, men likevel.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
Tur-Bo
- -

Mye greier skjønner du
baksetet er ute av bilen og det blir klappseter baki der for å ha gulvplass nok til bagasje og eventuellt en vaskemaskin på vei til service. skal jeg beholde bakre varmeapparat må det plasseres i lasterommet, noe som forsåvidt er en ok løsning, må bare ha to luker, en inn luft og en ut.
Siden det blir tdi i bilen , hvis biltilsynet gir sin velsignelse, er jo erfaringsmessig varme, eller mangel på sådan, et tema. Av den grunn er det jo selvfølgelig en fordel med det bakre apparatet.
Når den dagen kommer at tdi, en er i drift, skal jeg på pur f.... koble vekk hele frontradiatoren på en varm sommerdag for å se hva som skjer
Siden det blir tdi i bilen , hvis biltilsynet gir sin velsignelse, er jo erfaringsmessig varme, eller mangel på sådan, et tema. Av den grunn er det jo selvfølgelig en fordel med det bakre apparatet.
Når den dagen kommer at tdi, en er i drift, skal jeg på pur f.... koble vekk hele frontradiatoren på en varm sommerdag for å se hva som skjer