hvordan løsne sperre som sitter fast på Syncro - en erfaring

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
WasserBoxer
-
-

hvordan løsne sperre som sitter fast på Syncro - en erfaring

Post by WasserBoxer »

Noen andre som har problemer med sperrene så se artikkelen på www.syncro.org - jeg fulgte i prinsippet den "nederste" artikkelen.

Min satt så dønn at det ikke var mulig å dra sperretappen ut igjen etter å ha bankan inn. Løsna da "røret" som tappen sitter i og dro det litt ut, banka det inn igjen - satt først hjula slik at tappen ikke gikk i ingrep. Etter et par - tre ut og inn + godt med smøring inn i bryterhølet gikk det lettere og lettere gang for gang. Tok tak i sperretappen med en "spesialtilpassa" 2,5mm unbrakonøkkel som gikk inn i hølet ytterst.

Tipper jeg hadde en ca. 100+ ut og inn før den oppførte seg normalt igjen.

Moralen er: Bruk dine sperrer jevnlig - kjør av og på en gang i uka slik at de ikke får sjangs til å sette seg.

Nå er vinterhjula på - vinterbilen klar - sperrene klare - og kan se frem mot en særdeles hyggelig vinter!
RZR-Jånni
-
-
Car: 1967 og 1991
Phone: 975 976 57

Post by RZR-Jånni »

Hadde samme greienet jeg og, framme. Litt bevegelse fram og tilbake (Ikke så mye som du riktignok) så kom det seg. jeg tok ut bryteren for indikatorlampen og kom da til ovenfra for å skyve akslingen ut igjen. Skal bruke den flittig heretter!!!

:)
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
Post Reply