Hallo
Trenger hjelp med å løse mysteriet med forsvunnet parklys å kjørelys bak etter skifte til multivan baklykter på min Transporter fra 2012.
Har ohmet alle sikringer i sikringsboks i motorrom og alle sikringer under askebeger inne i bilen.
Alle sikringer er hele. Burde vel strengt tatt ha vært sikring 20 og 21 på 5amp som skulle være røket men de er hele å fine.
Noen som har vært borte i det samme å vet om det er noen annen sikringer relè som kan være gåent?
Parklys og lys i baklykter forsvant
-
Peter Rydh
- Car: T5 transporter 2012, Multivan 2013
- Phone: 41104918
Parklys og lys i baklykter forsvant
2012 Transporter
2013 Multivan
2013 Multivan
-
Peter Rydh
Re: Parklys og lys i baklykter forsvant
Peter Rydh wrote:Hallo
Trenger hjelp med å løse mysteriet med forsvunnet parklys å kjørelys bak etter skifte til multivan baklykter på min Transporter fra 2012.
Har ohmet alle sikringer i sikringsboks i motorrom og alle sikringer under askebeger inne i bilen.
Alle sikringer er hele. Burde vel strengt tatt ha vært sikring 20 og 21 på 5amp som skulle være røket men de er hele å fine.
Noen som har vært borte i det samme å vet om det er noen annen sikringer relè som kan være gåent?
Alt annet funker Blink,Rygge lys brems, Kan det være kjørelys relè? Hvor sitter i sånne fall dette?
2012 Transporter
2013 Multivan
2013 Multivan
-
Peter Rydh
Har nå måltstrømmen til lysbryter å til alle ledninger går det fram strøm. Kan jeg utelukke at lysbryter er defekt da?
2012 Transporter
2013 Multivan
2013 Multivan
Peter Rydh wrote:forsvunnet parklys å kjørelys bak
På en så ny bil er det vel ikke kjørelys bak? På mine lyser i alle fall baklysene bare sammen med parklys og nær/fjernlys.Peter Rydh wrote:Kan det være kjørelys relè?
Har du kontrollert at det ikke er spenning på ledningen, i lampa, som går til baklyspæra, når lysbryteren står på?
-
Peter Rydh
Denne bilen har ikke lys sensor som tender baklyktene når du kjører inn i tunnel for eksempel.Montøren wrote:Peter Rydh wrote:forsvunnet parklys å kjørelys bakPå en så ny bil er det vel ikke kjørelys bak? På mine lyser i alle fall baklysene bare sammen med parklys og nær/fjernlys.Peter Rydh wrote:Kan det være kjørelys relè?
Har du kontrollert at det ikke er spenning på ledningen, i lampa, som går til baklyspæra, når lysbryteren står på?
Når kjøre lys normalt er på fram så er det riktig som du sier at da er ikke baklys på.
Men når jeg vrir om brytern til lys så skal normalt baklyktene komme på.
Parkeringslys er ikke eksisterende framme heller i noen av posisjonene på bryter.
Trodde det var en sikring men ikke.
2012 Transporter
2013 Multivan
2013 Multivan
-
Peter Rydh
Jeg har sjekket der strøm går in i knutepunktet til baklykter å der er det ingen spenning til parklys uansett hvilken posisjon bryter står i.
2012 Transporter
2013 Multivan
2013 Multivan
Altså:
Det går spenning til alle ledninger ut fra lysbryteren, men ingen spenning kommer fram til parklyspærene verken foran eller bak.
Alle andre lys virker.
ALLE sikringer er hele.
Parklyset virket FØR du skiftet lyktene bak?
Beklager, men da må jeg melde pass. For alt jeg vet kan det være et styringsystem for lysene som krangler. Vil anbefale å få lest av eventuelle feilkoder.
Det går spenning til alle ledninger ut fra lysbryteren, men ingen spenning kommer fram til parklyspærene verken foran eller bak.
Alle andre lys virker.
ALLE sikringer er hele.
Parklyset virket FØR du skiftet lyktene bak?
Beklager, men da må jeg melde pass. For alt jeg vet kan det være et styringsystem for lysene som krangler. Vil anbefale å få lest av eventuelle feilkoder.