Ombygging Caravelle varebil fra 2 til 3 seter

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
kkgravdal
Car: Caravelle 2010 T5 4 motion, 180 hk
Phone: 95222592

Ombygging Caravelle varebil fra 2 til 3 seter

Post by kkgravdal »

Skal bytte firmabil til en 2010 Caravelle varebil, 2010. Sitter kaptein stol begge sider foran, men vil sette inn en benk, slik at jeg får plass til kjerringa og guttungen. Ringte Typegodkjenning hos Møller i Oslo i dag, og fikk beskjed om å sende chassisnr, slik at de kunne sende dette til Tyskland slik at de kunne finne ut om dette lar seg gjøre. Stemmer det, eller ligger det noe klart under gulvmatta
ØrjanA
Car: T5 2009 2.5TDI 4Motion
Phone: 96016116

Re: Ombygging Caravelle varebil fra 2 til 3 seter

Post by ØrjanA »

kkgravdal wrote:Skal bytte firmabil til en 2010 Caravelle varebil, 2010. Sitter kaptein stol begge sider foran, men vil sette inn en benk, slik at jeg får plass til kjerringa og guttungen. Ringte Typegodkjenning hos Møller i Oslo i dag, og fikk beskjed om å sende chassisnr, slik at de kunne sende dette til Tyskland slik at de kunne finne ut om dette lar seg gjøre. Stemmer det, eller ligger det noe klart under gulvmatta
Gjorde før sommeren dette på T5`n min (2009 modell) Ganske så enkel jobb som var fort gjort. Du trenger 8 muttre, 4 gjennomgående bolter og 4 distanseskiver. Under gulvmatta så var det i alle fall på min bil ferdige hull i gulvet. Først legges distanseskiven mot gulvet, bolten trees igjennom og man må så under bilen for å få på plass de 4 mutterne. Så setter du inn den nye benken og fester den med totalt 8 muttere (4 nye og de 4 som stolen var festet med. Du ser veldig greit hva som gjøres i hvilken rekkefølge når du tar ut stolen. Når dette er gjort så er det visning på trafikkstasjonen for å få det godkjent samt nytt vognkort som sier at det er 3-sitteplasser og ikke 2-sitteplasser som i dag.
Post Reply