Før du skyter meg!
Bilen min er nyimportert fra Polen eller Tsjekkia og har Tjekkisk manual. I den sammenhengen så skjønner jeg mildt sagt ikke en dritt Den har gått 121k som firmabil og jeg driver av å strekker den opp før den blir bruksbil.
Google ble jeg ikke klok på.
Derfor spør jeg.
Fikk akkurat plata til under motor men kom på at jeg ikke har bytta olje på kassa.
Har ingen aning spesifikt på disse bilene, men type bremseveske og servoolje pleier å stå skrevet på lokket til beholderne i bilen...
Ang motorolje er mange nyere biler såppas kresne at du bør kjøre det leverandøren selger. Er noen koder på flaska som du kan bruke til å kjøpe billigere olje med samme spesifikasjoner neste gang.
Girkasseolje er sikkert greit å bytte en gang iblandt, men så skjeldent at jeg ikke hadde brydd meg om å spare en 500lapp på å handle andre steder enn VW.. Servoveske går vel egentlig også under samme kategori, tilogmed bremseveske, men sistnevnte er nok en standard du kan kjøpe hvorsomhelst, i tilfelle du plutselig trenger en søndagskveld i nord-Finland er det greit å vite hva det er...
Renax wrote:Har ingen aning spesifikt på disse bilene, men type bremseveske og servoolje pleier å stå skrevet på lokket til beholderne i bilen...
Ang motorolje er mange nyere biler såppas kresne at du bør kjøre det leverandøren selger. Er noen koder på flaska som du kan bruke til å kjøpe billigere olje med samme spesifikasjoner neste gang.
Girkasseolje er sikkert greit å bytte en gang iblandt, men så skjeldent at jeg ikke hadde brydd meg om å spare en 500lapp på å handle andre steder enn VW.. Servoveske går vel egentlig også under samme kategori, tilogmed bremseveske, men sistnevnte er nok en standard du kan kjøpe hvorsomhelst, i tilfelle du plutselig trenger en søndagskveld i nord-Finland er det greit å vite hva det er...
Sent from my Lenovo P780 using Tapatalk
Takk for svar Har bytta til Castrol Olje som tilfredsstiller kravene. Skal ha den inn på 4 hjulskontroll og justering den 20, så kan like gjerne få de til å bytte det jeg ikke har tatt
Bestill deg samtidig bordboka på norsk. Like greit så hr du alt du trenger vite.
Trur ikke denne er noe dyrere enn T4 sin var. Og Møller har nok den på lager til såpass ny.
Og trenger du manual på Norsk, kanskje en tur innom en bilopphugger er tingen..?
Mange T5 der veit'du og sikkert ligger det en manual i et handskerom der til noen få 20-kroner.
Fint med www.finndel.no der du kjapt ser hvor du finner ut hvem som har hva stående.
Og ikke dumt å betale 1/4 av VW-nydelpris, bruk heller penga på moro...
Turtall
-2007 T5 130 hk. TDI, 4-Motion
-2012 T5 180 hk. TDI, 4-Motion DSG