Jeg sliter med å montere motorvarmer. Kjøpte først Defa blokvarmer. Det er imidlertid ikke plass til å få ut frostplugg uten en omfattende demonteringsjobb. Byttet derfor blokvarmeren i en Beloc sirkulasjonspumpevarmer. Denne skal monteres vertikalt og har horisontale inn-ut munninger på toppen. Det står at den skal monteres under topp-pakning, og gjerne i kretsen til varmeapparatet. Denne kretsen går jo ut fra regulator-ventilen under påfyllingskammeret, som sitter ganske høyt oppe på motoren. Jeg er derfor i tvil om hva jeg skal gjøre.
Er det noen av dere som har noen erfraring med slike sirulasjonspumpevarmere, og som kan gi meg noen tips?
Kåre
Hvor bør sirkulasjonspumpe motorvarmer monteres på en 2,4D ?
Re: Hvor bør sirkulasjonspumpe motorvarmer monteres på en 2,
Fikk satt på sirkulasjonsvarmeren på slangen som går til vareapparatet, men slet med lekkarsjer i slangetilkoplingen. Dette kommer nok av ulik dimmensjon på rørene i bilen og på sirkulasjonspumpa. Jeg tok derfor av hele pumpa igjen. kommer til å gjøre ett nytt forsøk om jeg kan få det tett med annen type slanger.
Noen som har noen til eller erfaring med slike varmere?
Kåre
Noen som har noen til eller erfaring med slike varmere?
Kåre
Har Defa-versjonen liggende. Og der kjøpte jeg slangeoverganger for å få rett dimensjon i begge ender. Husker ikke i farta hvor (på nettet en plass) eller dimensjonene... Men de hadde mange forskjellige.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Ja slangeoveganger er nok et bra tips. Takk 
Etter tipsene jeg fikk her inne så fikk jeg sirkulasjonspumpa til å fungere helt fint. Nå er imidlertid bilen erstattet med en nyere. Beloc sirkulasjonspumpevarmeren har jeg tatt av gamlebilen. Den ble anskaffet for ca 1800 kroner. Den er brukt en sesong. Selger den for 800 kroner om noen er interisert.
Kåre
Kåre