Hei!
Har 2013 modell caravelle.
Skal montere dashbordkamera, og i den sammenheng skulle eg hatt strøm som kun er på når tenningen er på.
Trudde dette skulle vere lett å finne, men har gitt opp.
Tok ut radio/dvd enhenten fra konsollen, men fann ikkje rette kabel der.
Nokon som kan forklare letteste måte å få hentet strøm til dette på?
Trenger strøm fra tenning
-
silenhag
- -

- Car: Vw California -2006, 2.5 TDi (axe, 174hk), manuell
- Phone: 41264794
Re: Trenger strøm fra tenning
Du kan f.eks. bruke en flatsikringsholder med uttak:
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-t ... 000035590/
Mål med multimeter i sikringsboksen som sitter i midten av bilen, fothøyde under dash. Helst en ledig plass eller bruk en med sikring i. Finn en som kun gir strøm med tenningen på. Husk sikring på kabelen til kamera.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-t ... 000035590/
Mål med multimeter i sikringsboksen som sitter i midten av bilen, fothøyde under dash. Helst en ledig plass eller bruk en med sikring i. Finn en som kun gir strøm med tenningen på. Husk sikring på kabelen til kamera.
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Emil Silenhag, entusiast/hobbymekaniker.
Vw California (AXE) 2006, manuell.
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Takk for svar!
Sjekket raskt i sikringsboksen. Det er mange ledige plasser, men der er ikkje strøm (det er ingenting på baksiden).
Forstår eg det rett at da kan eg kjøpe denne på Biltema, ta ut eksisterende sikring, sette adopteret der sikringen stod , sette sikring inni adapteren og så har eg strøm? I tilfelle eg forstår rett no så er det genialt enkelt?:)
Sjekket raskt i sikringsboksen. Det er mange ledige plasser, men der er ikkje strøm (det er ingenting på baksiden).
Forstår eg det rett at da kan eg kjøpe denne på Biltema, ta ut eksisterende sikring, sette adopteret der sikringen stod , sette sikring inni adapteren og så har eg strøm? I tilfelle eg forstår rett no så er det genialt enkelt?:)
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Dette var eit godt tips. Ferdig å montere no:)