Jeg har en original T3 Westfalia camper fra 1990. Den har to batterier, startbatteri i motorrommet og et tilleggsbatteri til campingutstyret under førersetet. Da jeg kjøpte den av forrige eier manglet batteriladeren som skal sitte under baksetet (vet ikke hvorfor). Begge batteriene lades av dynamoen når bilen kjører, men jeg har litt problemer med at jeg bruker mer strøm enn jeg klarer å "kjøre inn" igjen. Har derfor tenkt på en vedlikeholdslader.
Ser at GoWesty selger komplette kit, men jeg er på en lang reise i Europa og har ikke mulighet for å få noe levert i posten, så jeg har midlertidig kjøpt en enkel og billig vedlikeholdslader av denne typen: http://www.blackanddecker12volt.com/bm3b
Jeg kan ikke noe særlig om strøm, og spørsmålet mitt er; kan jeg koble denne direkte til startbatteriet uten å først koble fra det som er tilkoblet det? Og vil den i såfall lade begge batteriene og er det en dårlig idé? Jeg vet ikke om laderen jeg har kjøpt er ment for dette.
Det er allerede et kabelopplegg under baksetet som jeg antar har vært tilkoblet den originale Westfalia-laderen. Kan jeg i noe tilfelle benytte meg av dette?
Tusen takk for hjelpen
Ole