Dump ventil
-
Ørjan
- -

- Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
- Phone: 97120012
Dump ventil
Har lagt merke til en "dumpventil" i plast, er denne mulig å justere, bilen gikk som russebil i mai i år...vill forsikre meg om at ikke noe er gjort med den evt.
Holder på å pusse av den røde bengalakken......det er slit...men men snart halveis
Holder på å pusse av den røde bengalakken......det er slit...men men snart halveis
You create your own universe as you go along.
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
Re: Dump ventil
den kan ikke stilles.. turboen stilles bare på wastegaten...Ørjan wrote:Har lagt merke til en "dumpventil" i plast, er denne mulig å justere, bilen gikk som russebil i mai i år...vill forsikre meg om at ikke noe er gjort med den evt.
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
Tja...tror ikke det er spes. å bry seg om ellers...det er jo wastegate på turboen...og om den er justert riktig skal den lade omkring 0,7bar på det meste, tror "overtrykksventilen" skal ha litt høyere trykk før den løser ut.Ørjan wrote:er det noen måte og finne ut om den er som den skal...at ikke noen har stilt på den
Er bare å koble til måler da, koble til på slangen fra turboen som går til dieselpumpa.
Jeg tror egentlig ikke du vil oppleve noe problemer om overtrykksventilen er "vrangjustert", med mindre den blåser ut på lavt trykk da.
Den fungerer ikke som en "dump" type bensinmotor med gass-spjeld, en vanlig dumpventil skal jo dumpe når du går av gassen og spjeldet lukker.
Ikke noe spjeld på en JX...
Roar Sørnmo
-
Ørjan
- -

- Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
- Phone: 97120012
den har jo en effekt for det...må det til for høyt trykk før den dumper.Da vil den ikke dumpe i det hele tatt..som igjen fører til mot trykk på turboen som igjen bremser turboen i veldig stor fart og så må den spinne seg opp på ny..Jeg mener det spiller en rolle..ellers kunne de jo bare latt være å ha den der..
You create your own universe as you go along.
JO...omtrent noe sånt...bør vel sette på et manometer...skal vel slippe ut på omkring 1 bar eller noe sånt...skal stå i bentleys...Ørjan wrote:visst jeg klarer å tette den helt og så kobler på en kompressor og så skrur sakte oppover da vil den åpne på det trykket den er innstilt på sant
Roar Sørnmo