glødelampe kommer ikke alltid fram

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
mamolv
Car: caravelle GL 94 modell
Phone: 40452925

glødelampe kommer ikke alltid fram

Post by mamolv »

heia.
håper på svar her på mitt problem:)
har en 05/06 modell Caravelle med en 2.5tdi 131hk.automatgir.kjøpte denne i oktober nede i fredrikstad
har nå store problemer med at glødelampa ikke alltid kommer opp når jeg prøver å starte bilen.startmotor går rundt.bilen starter ikke da selv om den er varm heller.
.bilen funket ok ved prøvekjøring.var mildt vær der jeg kjøpte den, kjørte så opp til Trøndelag med bilen uten problemer forutenom at i instrumentpanelet kom det ikke alltid fram noe i det feltet der det står hvilket gir den faktisk er i.helt til høyre.står om den er i 1.-6. gir.byttet om Blaupunkt dab spilleren som sto i bilen til min pioneer dab spiller.skulle ikke ha mye og si tenker jeg.ettersom det er iso-kontakter på begge.på obd leseren min kommer det fram TCM-feil.
begynte ikke lenge etter dette og få problemer med denne glødelampa.samt at bilen går i nødmodus enkelte ganger når den starter.utelukket glødereleet 103 samt motorstyringsreleet 109 da ved og
sette inn andre releer som jeg visste funket ok. har vridd tenningen på og av ekstremt mange flere ganger i kaldt vær enn i mildere vær disse månedene.men nå er den blitt enda verre.fikk tips fra mitt lokale vw-verksted om at det var den temp-føleren for motoren, den som sitter på blokka ovenfor og i nærheten av dynamoen som troligvis var problemet.kjøpte denn og byttet den uten at noe ble annerledes.var så inne på diagnose på samme verksted og fikk da beskjed om at det ikke oppnås kontakt med canbus...fikk beskjed om at det var troligvis dårlig kontakt eller ledningsbrudd.har hatt av kontakter både på girkassen,girkassehjerne, motorhjerne og gjort rent og sjekket for eir uten å funnet noe. har ogå koblet ut den uoriginale radioen om den kunne oppnå noe forstyrrelse, men ikke noe lykke med det heller.har forsterker og sub i bilen også, men koblet ut strømmen for denne også for å utelukke.
fått tips om å skifte bakstykket på tenningslåsen nå om den kan være årsaken.begynner å ha påkostet bilen en del nå, så ønsker å høre med dere om tips før jeg kjøper dette bakstykket evt.noen som har hatt samme problemet her og kanskje har funnet ut av det?
mamolv

Re: glødelampe kommer ikke alltid fram

Post by mamolv »

Fikk det nye bakstykket for tenningslåsen i dag og fikk byttet det men var dessverre ikke den som var problemet for bilen oppfører seg likedan fortsatt.noen som har noe tips om hva det kan være?
mamolv

Re: glødelampe kommer ikke alltid fram

Post by mamolv »

Bilen står nå på vw verksted.de har lagt ned over 6 timer feilsøking sålangt og ville ha meg til å få tak i en annen brukt ecu for å prøve.spurte de tidligere om de trodde den kunne være problemet.mwn det avfeide de ganske brått og sa at de var det meget sjeldent noe problemer med...men nå er det bwatilt en ecu fra et huggeri og venter på denne i posten nå så den blir programmert til bilen og så håper jeg den løser problemet mitt:)
Post Reply