Hvor kan man bo? + Lakk

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
LinusBergman
Car: T3, 1982

Hvor kan man bo? + Lakk

Post by LinusBergman »

Hej allesamman!

Är en svensk 27årig kille som för ca 6 månader sedan slog till på drömbilen min. En T3, 1982;a. Har varit en underbar resa. Anledningen till att jag köpte den var delvis för att jag vill pröva att bo mindre, bor för tillfället i lägenhet i Oslo men min plan är att inom 2 månader flytta ut i bussen för att delvis spara pengar men framförallt, för att leva lite anledes. Blir ett äventyr! :)

Så till min fråga, är det någon i Oslo området som har bott i sin bil inne i eller utanför byen? Kommer göra detta till sommaren (juni/juli) innan jag drar iväg ut i Europa med bussen. Har vart runt og letat efter goa parkeringsplatser i utkanten men dessvärre ikke funnit noen ännu!

Och när jag ändå skriver så lurade jag på, är det någon som vet om eller kan mycket om lakk? Tänkte lakka om bilen men att göra det på verkstad verkar vara ordentligt dyrt!

Tack på förhand och hyggligt att se så många entusiaster på forumet!
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Re: Hvor kan man bo? + Lakk

Post by Buss Marius »

Alle områder "egnet" for å bo i bilen har begrenset parkeringstid. Blant annet på grunn av alle sigøynerne som ellers ville okkupere plassene. Du må derfor regne med å flytte på deg etter et døgn eller 2. Unngå p-plassen på Sognsvann. Ofte kan de beste stedene å parkere være de minst sannsynlige at noen vil bo i bilen. Lørdag til mandag kan du bo i Kirkegaten eller Dronningens gate i Oslo sentrum, når det ikke koster å parkere der. Resten av uken, kjør til gater litt utenfor sentrum der det er gratis. Står du 2 dager så kommer ingen til å reagere. Kommunene rundt Oslo har normalt ikke parkeringsvakter på jobb på kvelder og i helgene. Ikke ha gardin for vinduene helt forrerest, ha heller en gardin bak førersetene. Har du sykkelstativ bakpå, sett sykkelen noen meter unna, så det ser ut som om du har parkert bilen, tatt sykkelen og dratt. Jeg vil anbefale steder innenfor ring 3 som ikke har beboerparkering. Øvre del av Apalveien, Presegårdsveien, Ullevål hageby, nær Ullevål skole. Etterstad, Ekeberg.
For 4 år siden overnattet vi med T4 2 dager på Kurfürsten Dam i Berlin, 50 meter fra ruinkirken. Ingen vill tro at noen kunne være så sleipe å overnatte der. Syklene stod i sykkelstativet på fortauet, sammen med noen andre sykler. Med Bobilen overnattet vi i fjor en natt på IKEA Kollered og koblet oss til strøm fra ladeplassen for Elbil, praktisk... Vi overnattet 2 dager i en villavei i Brussel i fjor, så mulighetene er der.

Lakk: Med 50 bokser fra biltema så har du mulighet til å prøve og feile. Men så veldig bra blir det nok ikke med sparayboks.
Post Reply