Drivstoff
-
Ørjan
- -

- Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
- Phone: 97120012
Drivstoff
Jeg har ikke tenkt å kjøre på dyr diesel...
Hva vet dere om å kjøre på parafin evt.blanding av avgiftsfri diesel og parafin (flybensin)
Hva vet dere om å kjøre på parafin evt.blanding av avgiftsfri diesel og parafin (flybensin)
You create your own universe as you go along.
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
har oppskriften på en dyr blanding... diesel og inntil 30% bensinblanding.. ok i følge instruksjonsboka... avgiftsfri diesel er ulovlig til bruk på offentlig vei. og første gang du blir tatt vanker det bot på minimum 20000,- blanke norske kroner, andre gang dobles beløpet og trdje gang dobles beløpet igjen, da til 80000 kroner og bilen kan bli beslaglagt og solgt på tvangsauksjon...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Jan..
Hvis du er ute etter å prøve noe nytt kan du jo kjøre innom nærmeste gatekjøkken og få en dunk med brukt frityrolje, som du blander inn. Bare å eksperimentere i vei, men ikke klag til meg om det tetter seg til...
Eller kjøp rimelig matolje i butikken og bland inn. Finnes masse om dette på nettet for den som leter. Svenskene får jo kjøpt rapsoljeblanding på egne pumper en del steder, og ulike egenkomponerte blandinger diskuteres livlig rundt om på diverse forum. Bare å søke.
Etter hva jeg har forstått må du lage et slags forvarmesystem for å sikre deg at olja flyter på vinterstid, men ellers skal det visst gå bra. Om gatekjøkkenlukta er et pluss eller et minus for "imagen" må man avgjøre selv.
Men er poenget at det er teknisk interessant, eller kjører du så mye at det er for å spare penger?
Eller kjøp rimelig matolje i butikken og bland inn. Finnes masse om dette på nettet for den som leter. Svenskene får jo kjøpt rapsoljeblanding på egne pumper en del steder, og ulike egenkomponerte blandinger diskuteres livlig rundt om på diverse forum. Bare å søke.
Etter hva jeg har forstått må du lage et slags forvarmesystem for å sikre deg at olja flyter på vinterstid, men ellers skal det visst gå bra. Om gatekjøkkenlukta er et pluss eller et minus for "imagen" må man avgjøre selv.
Men er poenget at det er teknisk interessant, eller kjører du så mye at det er for å spare penger?
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
skulle vært flere utsalgssteder for biodiesel. for det er leit å ikke ha noen alternativer til vanlig diesel... som ørjan sier.. leit å blakke seg på bot om man prøver seg på avgiftsfri...
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
Veit ein kar som har kjørt dieselbil i 4-5, konsekvent på avgiftsfri diesel. Logikken er sånn: har man aldri blitt stoppa i en dieselkontroll (på 13 år) er sjansene for å bli tatt minimale og det har allerede lønt seg.. MEN det var det med godt borgerskap da. Nesten alle eg kjenner i Østerdalen kjører på gårdsdiesel, gutta jobber enten på gård eller i skog. Tror nok det ville blitt noen bøter om man hadde stoppet noen pickuper og firhjulstrekkere i tillegg til lastebiler og trailere i de kontrollene..
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
Ørjan
- -

- Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
- Phone: 97120012
så vidt jeg vet..så er det sånn at visst en motor er kjørt på avgiftstfri diesel,,av tidligere eier....Så vill farge stoffene henge igjen.Sånn at selv om jeg hadde kjørt vanlig diesel,Ville jeg blitt tatt i en evt kontroll...
Har du engang kjørt avgiftsfritt..skal det en del til før fargen forsvinner
Dette har ingenting med godt borgerskap å gjøre..dette er snakk om sundt bondevett, har til nå i år betalt 80000NOK i skatt..Og pengene blir ikke engang brukt til noe av det jeg synes de bør brukes til..Avgiftsfri er veien å gå....
Blir du stoppet kan du jo late som om at damen din har fyllt...eller at du ikke visste at det ikke var lov å kjøre avgiftsfritt
Det er en ting som framdeles er lov her i norge, og det er å være dum
Det er VELDIG sjeldent at privat biler blir sjekket for avgivtsfri diesel
---------------------------------------------------------------------------------
Er det noen som vet om eksosen vill være annerledes på farge eller lukt visst man kjører avgiftsfritt
---------------------------------------------------------------------------------
HEI...jeg kom på en ting nå..trenger ikke kjøre avgiftsfritt, får trekt vekk alle avgiftene på firmaet mitt..så da er problemet løst..for min del
Har du engang kjørt avgiftsfritt..skal det en del til før fargen forsvinner
Dette har ingenting med godt borgerskap å gjøre..dette er snakk om sundt bondevett, har til nå i år betalt 80000NOK i skatt..Og pengene blir ikke engang brukt til noe av det jeg synes de bør brukes til..Avgiftsfri er veien å gå....
Blir du stoppet kan du jo late som om at damen din har fyllt...eller at du ikke visste at det ikke var lov å kjøre avgiftsfritt
Det er en ting som framdeles er lov her i norge, og det er å være dum
Det er VELDIG sjeldent at privat biler blir sjekket for avgivtsfri diesel
Er det noen som vet om eksosen vill være annerledes på farge eller lukt visst man kjører avgiftsfritt
HEI...jeg kom på en ting nå..trenger ikke kjøre avgiftsfritt, får trekt vekk alle avgiftene på firmaet mitt..så da er problemet løst..for min del
You create your own universe as you go along.
Kjenner en som jobba på helikopterbase....hvor det skulle være beredskapslager av fuel....denne blir da skifta ut etter kort tid.
Var nok en diesel som gikk med flyparafin og totaktsolje der ja.
Passerte såvidt meg ble fortalt 200000km uten problemer med det.
Var nok en diesel som gikk med flyparafin og totaktsolje der ja.
Passerte såvidt meg ble fortalt 200000km uten problemer med det.
Last edited by roars on 14 Dec 2005, 04:30, edited 1 time in total.
Roar Sørnmo
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
F-34 / JET A1
JET A1 som det står på sia av tankbilene på OSL, eller F-34 som den egentlig heter er ei blanding på rundt 30 prosent diesel, rundt 1 prosent bindemiddel (av en eller annen sort, kan godt være smørning der også for alt jeg vet) og resten parafin.
F-34 er hva oljeselskapene verden rundt kaller blandinga og det er slett ikke "i nord" staten anvender dette :
Primusen fra Optimus, multifuelovner fra lagstelt og VAM-apparater for å varme containere eller andre agregater til f.eks aircondition og kjøretøyer opp til fly er hva som detta "enhetsdrivstoffet" er beregnet for.
Den er som formelen sier, noe tynnere enn vanlig diesel og ikke så himla langt unna det bensinstasjoneierne oppi Trysil kaller "Vinterdiesel" så peis på og bland, det er antakeligvis lovlig - ikke skader det motoren så lenge det er en periode bilen får detta.
mvh,
Yngve S
som kjørte scooter med F-46 rundt om på vidda for et par år sia, og var så heldig å kjøre biler på ren diesel før F-34 ble innført.
F-34 er hva oljeselskapene verden rundt kaller blandinga og det er slett ikke "i nord" staten anvender dette :
Primusen fra Optimus, multifuelovner fra lagstelt og VAM-apparater for å varme containere eller andre agregater til f.eks aircondition og kjøretøyer opp til fly er hva som detta "enhetsdrivstoffet" er beregnet for.
Den er som formelen sier, noe tynnere enn vanlig diesel og ikke så himla langt unna det bensinstasjoneierne oppi Trysil kaller "Vinterdiesel" så peis på og bland, det er antakeligvis lovlig - ikke skader det motoren så lenge det er en periode bilen får detta.
mvh,
Yngve S
som kjørte scooter med F-46 rundt om på vidda for et par år sia, og var så heldig å kjøre biler på ren diesel før F-34 ble innført.
Re: F-34 / JET A1
Kjører optimusen min på lampeolje jeg....DET blir nok i dyreste laget på ei dizelpurke 
Roar Sørnmo
-
Turbo Camper
- -

Drivstoff
Men er prisforskjellen mellom vanlig og avgiftsfri diesel så stor at det er værdt risken da?
Den koster jo ikke akkurat 3,50 for literen lenger...
Den koster jo ikke akkurat 3,50 for literen lenger...
For tiden uten buss, men med leketøy.