Hei, jeg har problemer med min Transporter T5 det er en 2010mod 2.0l TDI.
Motor lampen og gløde lampen lyser jeg har byttet alt av sensorer og hele turboen, men bilen drar seg nesten ikke selv og dette blir bare verre og verre.
Når motoren begynner å bli litt varm så kommer glødelampen med engang og turboen kutter ut.
Jeg har hatt bilen på Volkswagen og på andre verksteder, de kommer frem til at det er reguleringsventilen på turboen som kutter ut. Fikk da beskjed om å bytte turbo på bilen og det har jeg gjort, men den ble bare dårligere.
Turbo feil T5 Transporter
Re: Turbo feil T5 Transporter
Hei,
Hvis de kommer frem til at det er reguleringsventilen (N75) så er det betenkelig at de ber deg skifte turboen.
Riktig framgangsmåte for å utelukke feil på disse er:
* Lese av eventuelle feilkoder og arbeide ut i fra disse
* Lese av er- og børverdier på turbotrykk når du kjører med bilen (VCDS el.l. på kanal 011) samt pådrag på N75-ventil
* Trykktesting for å avdekke lekkasje på intercooler, trykkrør/trykkslanger
N75 ventilen er lett å komme til og ikke så dyr å skifte uansett.
Har du en liste over feilkodene som blir lagret?
Hvis de kommer frem til at det er reguleringsventilen (N75) så er det betenkelig at de ber deg skifte turboen.
Riktig framgangsmåte for å utelukke feil på disse er:
* Lese av eventuelle feilkoder og arbeide ut i fra disse
* Lese av er- og børverdier på turbotrykk når du kjører med bilen (VCDS el.l. på kanal 011) samt pådrag på N75-ventil
* Trykktesting for å avdekke lekkasje på intercooler, trykkrør/trykkslanger
N75 ventilen er lett å komme til og ikke så dyr å skifte uansett.
Har du en liste over feilkodene som blir lagret?
Re: Turbo feil T5 Transporter
P256300 - Ladetrykkstiller-posisjonssensor. signal uforståelig.
Re: Turbo feil T5 Transporter
Har ikke vært ut for denne feilen på T5 2.0 TDI, men jeg har vært borti samme feil på 1.6 TDI i andre VAG-biler.
Det kan være brudd på kabelen til aktuatoren på turbo (denne forteller posisjon 0-100%) eller vakuumlekkasje i en krets som gjør at aktuatoren ikke klarer å nå settpunkt.
Byttet du komplett turbo eller flyttet du over f.eks. aktuatoren?
Her er hva Ross-Tech foreslår om feilkoden: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 563/009571
Det kan være brudd på kabelen til aktuatoren på turbo (denne forteller posisjon 0-100%) eller vakuumlekkasje i en krets som gjør at aktuatoren ikke klarer å nå settpunkt.
Byttet du komplett turbo eller flyttet du over f.eks. aktuatoren?
Her er hva Ross-Tech foreslår om feilkoden: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 563/009571
Re: Turbo feil T5 Transporter
Har byttet over komplett turbo.