Den plata under motor er vel ment som både beskyttelse og for at motor skal bli fortere varm.
Vil det ikke da være en fordel å kjøre uten den på sommeren med mindre du skal kjøre offroad ?
Plate under motor. Av eller på i sommervarmen ?
-
Käfervelle
- -

- Car: T4 Multivan
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Plate under motor. Av eller på i sommervarmen ?
På hele tiden. Vi vil vel ikke ha søle og drit i registreret, vil vi vel?
Og jeg går utifra at du snakker om Multivan i profilen din
Og jeg går utifra at du snakker om Multivan i profilen din
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Jeg kjørte til Romania i sommer. Det var 40 grader og hadde ingen problem med kjøling med plata på.
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Den er der for å holde smuss & skjit ute og for å dempe lyd ut. Laveste punkt uten balja montert, er svinghjulet på dynamoen som drives av noe som ikke tåler steinsprang - ei reim.
Har kjørt uten de tre siste årene - gidder ikke nevne de tonn med skjit som kom inn i motorrom og batterirom men den reima som da var ny er flisete og full av hakk utpå og så slitt som den er at å sammenligne den med tanntråd er nærliggende...
Ha på den balja, du
Har kjørt uten de tre siste årene - gidder ikke nevne de tonn med skjit som kom inn i motorrom og batterirom men den reima som da var ny er flisete og full av hakk utpå og så slitt som den er at å sammenligne den med tanntråd er nærliggende...
Ha på den balja, du
-
Titan
- -

- Car: 06 Caravelle lang kombi 4Motion AXD
Den balja er nødvendig som de har skrevet over, men det irriterte meg at den måtte skrues ned hver gang jeg skulle ta oljeskift. Egentlig merkelig at VW ikke lagde den baljen med åpning for bunnpluggen i utgangspunktet, for slik er det på andre bilmerker.
Jeg skjærte bort den ene halvdelen slik at jeg kun hadde beskyttelse på høyresiden der reimene var, og hadde da tilgang til bunnpluggen og oljefilteret uten videre demontering. Var litt jobb å tilpasse dette (minnet om blikkenslagerarbeid) slik at det så litt klokt ut og ikke ble skarpe kanter der balja var kuttet.
En annen misjon den balja muligens hadde på sugedieselen var kanskje å bidra til at det ikke skulle bli for mye varmetap på vinteren. Var stor forskjell på varmebidraget da sugedieselen ble oppgradert med turbo.
Jeg skjærte bort den ene halvdelen slik at jeg kun hadde beskyttelse på høyresiden der reimene var, og hadde da tilgang til bunnpluggen og oljefilteret uten videre demontering. Var litt jobb å tilpasse dette (minnet om blikkenslagerarbeid) slik at det så litt klokt ut og ikke ble skarpe kanter der balja var kuttet.
En annen misjon den balja muligens hadde på sugedieselen var kanskje å bidra til at det ikke skulle bli for mye varmetap på vinteren. Var stor forskjell på varmebidraget da sugedieselen ble oppgradert med turbo.