Hvor kjøpe deler?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
excit

Hvor kjøpe deler?

Post by excit »

Hei!

Jeg er helt fersk Syncro eier (´91 Caravelle C/WBX). Tenkte å begynne "forholdet" med litt stell/pusling, i den sammenheng søker jeg tips om hvor jeg går for å få tak i riktig kvalitet luft- og oljefiltre til riktig pris + tennplugger, kjøleveske og andre småting jeg vil trenge etterhvert.

Jeg holder til i oslo/akershus.

En annen ting, velkjent på gamle biler, er at tenningslås antagelig er byttet en gang = forskjellige nøkler til tenning og dørlåser :( Er det noe jeg kan gjøre med dette? Får man programmert låser hos en VW forhandler? Og hvilken VW forhandler har dere best erfaring med i Oslo/Akershus?

trb
Ørjan
-
-
Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
Phone: 97120012

Post by Ørjan »

låsene dine kan du få programert hos. mr.postman
en ivrig bruker av dette forumet
You create your own universe as you go along.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Et godt tips på deler er faktisk å høre med VW først. Det er ikke sjelden at slitedeler som du nevnte er billigere orginalt enn uorginalt. Skal du derimot kjøpe uorginalt, så kjøp anerkjente merker.

Og, ja, jeg utfører låsprogrammering!
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=4450
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
excit

Post by excit »

Takk for svar, skal sjekke ut nærmeste VW forhandler mht. noen slitedeler jeg trenger.

Forstår det slik "Postmeister" at du omprogrammerer "gamle" låser, slik at det jeg gjør er å plukke ut egne, eller brukte fra en annen bil, og sender deg disse?

tron
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Korrekt, men som nevnt: Slitt nøkkel kan føre til tilpasningsproblem. Om du sender løse låsylindre eller komplett håndtak spiller ingen rolle, men vet og at irr i dørhåndtak foran og kan skape store problem ved uttak av splinten, så også håndtakene bør være av ok kvalitet.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Post Reply