Plassering høyttaler
Plassering høyttaler
Gjelder T4 - buss - 1992/93 modell.
Er det noen som har en anbefalt plass for montering av høyttalere bak i bilen?
(Har 6x9 tilgjengelig)
Og hvilke høyttalere som passer inn fremme uten stor modifikasjon?
(Har 4" og 5" tilgjengelig m/diskant til dashbord)
- Øystein -
(Har 6x9 tilgjengelig)
- Øystein -
-
Karamell GL 2.5
- -

orginale?
hva er egentlig orginale høytalere i dash'n ? hos meg står det 75watt blaupunkt, og de spiller helt greit til å være 4 tommere. 
deilig lyd av rekke 5'ern 
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Montasje av LYD
Siden jeg ser for meg å strekke kabler m.v i.l.a sommeren, kanke dere gutta som årner bruke kamera underveis i løpet - så veit jeg av momenter å grue meg til og vanskelige områder ?
Detta er hovedforskjellen mellom vwbus-forumet og et annet jeg frekventerer - det andre har "jobbdagbøker" av endringer på folk sine prosjekter hvor metoden for f.eks montering av høytalere eller støydemping er rikelig dokumentert vha bilder fra jobben.
Jeg vil også legge noe støydempende inn i vegger - hjemme har jeg en url til en meget informativ sajt (pdf-filer) som beskriver bilens innmat i detalj, som jeg kommer til å c n'p over en lav sko når jeg skal få med min beskrivelse etter endt jobb !
mvh,
Yngve S
Detta er hovedforskjellen mellom vwbus-forumet og et annet jeg frekventerer - det andre har "jobbdagbøker" av endringer på folk sine prosjekter hvor metoden for f.eks montering av høytalere eller støydemping er rikelig dokumentert vha bilder fra jobben.
Jeg vil også legge noe støydempende inn i vegger - hjemme har jeg en url til en meget informativ sajt (pdf-filer) som beskriver bilens innmat i detalj, som jeg kommer til å c n'p over en lav sko når jeg skal få med min beskrivelse etter endt jobb !
mvh,
Yngve S
-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
Re: Montasje av LYD
Jeg synes også jobbbilder er bra. Men ikke faen om jeg husker på kamera når jeg mekker til noe. Det kommer jeg alltid på når jeg har kommet inn, og er ferdig.Rudeboy wrote:Detta er hovedforskjellen mellom vwbus-forumet og et annet jeg frekventerer - det andre har "jobbdagbøker" av endringer på folk sine prosjekter hvor metoden for f.eks montering av høytalere eller støydemping er rikelig dokumentert vha bilder fra jobben.
Re: Plassering høyttaler
Hvis du ikke har kasser så er det lettest å putte 6x9-ene dine i det. Disse kan du fritt plassere i bilen, men du må huske på at kassa skal være helt skrudd fast og ikke være noe løs, siden det er diskanter i 6x9-ene så bør de være montert høyt oppe og være rettet alt annet enn bakover og nedover.DoKa72 wrote:Gjelder T4 - buss - 1992/93 modell.
(Har 6x9 tilgjengelig)
- Øystein -
For å få god lyd så bør du satse på høyttalere foran. Ha gode 4" på dashbordet og ordne til med komponentsett i dørene. Det burde egentlig holde.
Hvis du ikke har støydempa så ville det vært fornuftig...
-
Rudeboy
- -

Ex. Buss nr. 1
Dén ser ut som min - Hvordan er det med rom inni døra, er det mye ledig plass eller tomrom der ?
Så for meg å legge begge bassene på hver side av reima bakpå der (den er ikke festa pr. dato), og om mulig legge en forsterker ett eller annet sted baki der.
Fremover så jeg for meg å legge et par på hver side av bilen rett bak seterekka, dvs før den langsgående seteraden/døra.
Foran er neppe noe problem, de originale som står i må tas ut, den venstre skurrer fælt og jeg tror den godeste majoren jeg handla bilen fra har spillt Svensktopparna på litt for hög volym
mvh,
Yngve S
Så for meg å legge begge bassene på hver side av reima bakpå der (den er ikke festa pr. dato), og om mulig legge en forsterker ett eller annet sted baki der.
Fremover så jeg for meg å legge et par på hver side av bilen rett bak seterekka, dvs før den langsgående seteraden/døra.
Foran er neppe noe problem, de originale som står i må tas ut, den venstre skurrer fælt og jeg tror den godeste majoren jeg handla bilen fra har spillt Svensktopparna på litt for hög volym
mvh,
Yngve S
Slik generelt på grunn av rist, støt og lekkasje ville eg ikkje hatt forsterkaren i bakdøra, sjølv om det er plass. På begge sidene heilt bakerst(mellom anna under benken på bildet over) er det eit lite rom som ein bør klare å plassere ein forsterkar nedi. Basselementa toler sikkert litt støt og rist, men om det er plass og om dei lar seg feste der veit eg ikkje.
---
92, Caravelle T4, 2,5B, manuell
92, Caravelle T4, 2,5B, manuell
-
Rudeboy
- -

Shakin' Stevens
Hmmm...
I de to siderommene bak hjulbuen er det nok av tjafs fra før av, men jeg får heller se etter ledig rom over eller foran hjulbuene istedet - skal legge matter i vegga for å dempe støyen så fruen blir mektig imponert
-Får vel sende henne til Kreta når jeg skal ha av innmaten i bilen ifm lyddempinga/monteringa av høytalere og slike ting
mvh,
Yngve S
I de to siderommene bak hjulbuen er det nok av tjafs fra før av, men jeg får heller se etter ledig rom over eller foran hjulbuene istedet - skal legge matter i vegga for å dempe støyen så fruen blir mektig imponert
-Får vel sende henne til Kreta når jeg skal ha av innmaten i bilen ifm lyddempinga/monteringa av høytalere og slike ting
mvh,
Yngve S