Girkasse....

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
avdem
-
-
Car: T3 1990 syncro mTDI
Phone: 48232026

Girkasse....

Post by avdem »

Hadde Turbokaramellen inn til EU kontroll og kom ut med to 2`er feil, må bytte noen foringer i forstillinga samt stoppe en lekkasje fra gearkassa, og det er vel den siste som kan bli litt problematisk.... Regner med det er simringene rundt drivakslingen som begynner å bli litt slitne, den har tross alt gått 475000.

Spørsmålet er da; Er det grei skuring å bytte disse selv? Trenges det spesial utstyr, og i såfall hva? Er det så enkelt at man bare napper ut akslingen og monterer nye simringer eller kreves en full demontering av gearkassa.

Hvis det siste er tilfellet heller jeg vel mot å finne meg en tett brukt kasse og montere denne istedet for.

Og sånn i tilfelle, er det noen som har peiling på hva en slik reparasjon vil koste på merkeverksted? Altså å bytte simringene?
t3homas
-
-

Re: Girkasse....

Post by t3homas »

Hvis det siste er tilfellet heller jeg vel mot å finne meg en tett brukt kasse og montere denne istedet for.

Jeg har kasse en bra kasse for TD liggende: kr 1500,-

Thomas :wink:
930 63 036
Langhus / Hønefoss

Thomas
brødbilen
-
-

Post by brødbilen »

avdem wrote:Hadde Turbokaramellen inn til EU kontroll og kom ut med to 2`er feil, må bytte noen foringer i forstillinga samt stoppe en lekkasje fra gearkassa, og det er vel den siste som kan bli litt problematisk.... Regner med det er simringene rundt drivakslingen som begynner å bli litt slitne, den har tross alt gått 475000.

Spørsmålet er da; Er det grei skuring å bytte disse selv? Trenges det spesial utstyr, og i såfall hva? Er det så enkelt at man bare napper ut akslingen og monterer nye simringer eller kreves en full demontering av gearkassa.

Og sånn i tilfelle, er det noen som har peiling på hva en slik reparasjon vil koste på merkeverksted? Altså å bytte simringene?
hei.

hadde akkurat en prissjekk her hjemme
om det samma,,har akkurat bytta på passaten min,,
prisene varierte fra 2500 til ca4000 pluss olje.
simringene kosta 260kr for begge.regner med at
det er omtrent samma jobben på caravellen din,lykke til :)

mvh brødbilen
roars
-
-

Post by roars »

avdem wrote:Hadde Turbokaramellen inn til EU kontroll og kom ut med to 2`er feil, må bytte noen foringer i forstillinga samt stoppe en lekkasje fra gearkassa, og det er vel den siste som kan bli litt problematisk.... Regner med det er simringene rundt drivakslingen som begynner å bli litt slitne, den har tross alt gått 475000.

Hvis det er på utgående drivakslinger er det ikk spes. vansklig å skifte dem nei, spørs jo hvordan lager etc. er på denne kjørelengden da ?
Roar Sørnmo
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Mener dette er grei skuring/skruing. Av med flensene, ut med simmeringen. Ha på fett i den nye simmeringen slik at den ikke går tørt rundt akselen, da ryker den fort... Pass på å se godt etter hvor den sto før du tar den gamle ut slik at du får den nye på rett plass. Bankes inn med passende pipe feks, hvis du ikke har tilgang til rett verktøy.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Post Reply