oljetull
-
Caravelle 89
oljetull
Har problemer med oljelys og sirene hyler og blinker når motor er varm.
Har skiftet pumpe og trykkbrytere,hyler og blinker når ledningene fra bryterne er koblet fra også.
Motor går som en klokke ingen bankelyd,tror ikke det er lager som er slitt,ingen ventiltikking heller.
Er det noen som har forslag om hva som kann vere årsak til problemet.
Motor er en 2,1 dj
Har skiftet pumpe og trykkbrytere,hyler og blinker når ledningene fra bryterne er koblet fra også.
Motor går som en klokke ingen bankelyd,tror ikke det er lager som er slitt,ingen ventiltikking heller.
Er det noen som har forslag om hva som kann vere årsak til problemet.
Motor er en 2,1 dj
Harald Sælen
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
Hvilken olje og hvilket oljefilter har du montert? er dette konstant på varm motor eller hjelper det å ruse motoren? går ut ifra at det er nok olje på den
Disse må ha riktig type oljefilter, som mange uorginale filter ikke er.. husker ikke forskjellen nå.. jeg hadde samme problem(riktignok bare på tomgang), og det forsvant når jeg byttet til filter kjøpt på VAG forhandler(Ikke til upris, i motsetning til alt annet der)..
Hvis det IKKE blinker når motoren er kald eller ruses ville jeg gått ut ifra at kontrollkretsen er iorden, og at sensoren er en motstand som går mot uendelig når oljetrykket synker - og hvis denne er iorden er trykket for lavt - og er det det og motoren ellers er fin ville jeg tro filter eller for tynn olje..
Disse må ha riktig type oljefilter, som mange uorginale filter ikke er.. husker ikke forskjellen nå.. jeg hadde samme problem(riktignok bare på tomgang), og det forsvant når jeg byttet til filter kjøpt på VAG forhandler(Ikke til upris, i motsetning til alt annet der)..
Hvis det IKKE blinker når motoren er kald eller ruses ville jeg gått ut ifra at kontrollkretsen er iorden, og at sensoren er en motstand som går mot uendelig når oljetrykket synker - og hvis denne er iorden er trykket for lavt - og er det det og motoren ellers er fin ville jeg tro filter eller for tynn olje..
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
-
Caravelle 89
oljetull
Har ikke orginalfilter på nå(fram) har vert å kjøpt vag filter i dag.
Oljen er 5w40 helsyntetisk også kjøpt på vagforhandler.
ingen lys og sirene på kald motor,og den forsvinner når jeg ruser motoren.
Har sjekket kontaktene.
Oljen er 5w40 helsyntetisk også kjøpt på vagforhandler.
ingen lys og sirene på kald motor,og den forsvinner når jeg ruser motoren.
Har sjekket kontaktene.
Harald Sælen
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
har noe a`là det samme problemet på min... mn hos meg lyser lampa litt etter lengre tids kjøring med høyt turtall, som bl.a motorvei og 80 soner... når turtallet da kommer ned på tomgang blunker det litt... veit ikke hvorfor.. har byttet olje og filter(mann) uten at dt hjalp noe spes...
noen som har et forslag til oss.. er jo som kjent jx jeg har..
noen som har et forslag til oss.. er jo som kjent jx jeg har..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
5w er vel mer for vinter? kjører 10w40 nå, og har ingen problem lenger..
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
-
Caravelle 89
oljetull
Det er nye trykkbrytere 14 dager gamle.
Skiftet olje og filter i kveld(vag filter) prøveturen var lovende,krysser fingrene.
Skiftet olje og filter i kveld(vag filter) prøveturen var lovende,krysser fingrene.
Harald Sælen