For å ta det mest logiske først, så har jeg mer en nok strøm på batteri(ene) og jeg har forsøkt med 2 startmotorer (ene er kjøpt brukt fra en høgger). Når jeg skrudde i startmotoren så fungerer den perfekt en 10-12 ganger, for så og bare gi en svak summelyd når jeg forsøker å starte den igjen. Når dette skjer, så kan jeg sette bilen i gir, og den fortsetter å starte en 5-10 ganger for så og bare gi en svak summelyd og ikke turne motoren. Av og til når jeg holde nøkkelen vridd og det går fra summing til at motoren turner. Dette skjer da med begge starterene jeg har liggende.
For å beskrive summelyden nærmere så får jeg akkurat samme lyd fra starteren dersom jeg kobler fra den minste ledningen til startmotoren (dvs ikke den som kommer direkte fra batteriet).
Det jeg har gjort er å ta ut starteren(e), pusse alle kontaktpunkter på starteren, lagt opp ny jording, forsøkt 2 batterier der det ene er helt nytt, byttet tenningslås, byttet kontakten bak tenningslåsen, sjekket alle ledninger til starteren og tenningslås. Felles for alt er at etter at jeg har gjort noe slikt, så fungerer starteren fint til rundt 15 starter igjen, før det på nytt ikke skjer noe annet en summing når jeg vrir rundt.
Håper det er noen som har noen tips om hva jeg kan forsøke neste gang.