Motorbytte i T3

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
HappyCamper

Motorbytte i T3

Post by HappyCamper »

Hei godtfolk :-)

Jeg har for en tid tilbake kjøpt en 86' Transporter som det var byttet motor i. Tror det har stått i en 1.6 TD, men nå står det i en 1.8L, 16V, Golf GTI motor. Såvidt jeg vet, kom disse på enten 136 eller 150 hester. Den jeg har er på 136.

Det jeg lurer på, er om noen i Trondheimsområdet har erfaring med kobling av elektronikken til motoren til denne... Selv har jeg ingen og selv små tips blir satt stor pris på :-)

Problem 1: Den sorte koblingsboksen som vanligvis står fremme til venstre i motorrommet, er ingensteds hen.

En annen ting, er det grei skuring å få en slik ombygging gjennom hos biltilsynet?

På forhånd takk :-)

Ben i Trondheim.-
Image
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

Hei Ben! Det stod en wbx 1,9 l m automat i bilen originalt. Godkjenning tror jeg ikke skal være noe problem hvis du tar kontakt med tilsynet og legger frem planen din (jo før jo bedre) "T425i" her på forumet har for ikke lenge siden godkjent en T3 med audi 5E motor på ca 136 hk. så effekten tror jeg ikke skal være noe problem. Det er jo brukt kun originale deler fra vw i monteringen av motoren, ikke noe hjemmelagete motorfester og slikt ( motorfester, bunnpanne, oljepumpe, clutch-hus og inngående aksling til kassa fra en 1,6 TD)
HappyCamper

Post by HappyCamper »

Takker for den Bjørnar :-)

Føler at jeg har ringt og mast sånn på deg om denne bilen at jeg begynner å få dårlig samvittighet ;-)

Husker du om den svarte koblingsboksen stod i når du kjøpte / hadde den? og evt. hva som skjedde med den?
Image
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

Den var desverre ikke med, har lett etter denne en del uten hell. Du blir kanskje nødt til å ta deg en tur til høggern. Sikker på at du ikke har fått'n?
HappyCamper

Post by HappyCamper »

Tror ikke den var med nei, den satt i allefall ikke i... eneste jeg husker, er den sorte boksen du kom innom med, men det er vel den tilsvarende boksen som tilhører golfen?
Image
Post Reply