Hoi!
Mener bestemt at jeg har fått høre at det ikke finnes 5-trinns girkasser til T3 med syncro, men nå har jeg kommet i kontakt med en kar som sier han har liggende en 1.6TD motor med 5-trinns kasse. Dette skal være originalt og har vært montert i en -88mod.
Stemmer dette? Både motor og girkasse skal være i meget bra stand, og fyren selger det for 10 000 kr. Dyrt?
VW T3 - 5-tyrinns girkasse på syncro
VW T3 - 5-tyrinns girkasse på syncro
1986 Doka Syncro 1.9 bensin..er solgt 
-
vanDerDiff
- Car: T3 Oettinger 1991
Jakten fortsetter...
Det må da være noen som har kjennskap til dette? Ingen som kjenner til noen som har operert / bygd om ei 4-trinnskasse til 5-trinns da? Eller kanskje det er ei kasse fra et annet merke som passer??
1986 Doka Syncro 1.9 bensin..er solgt 
Ikke noe problem å bygge om en syncro kasse med drev fra en vanlig 5 trinns Caravellekasse slik at man har 5 "vanlige" gir.zeppelin wrote:Det var det jeg trodde - Gubben hadde inkludert krabbegiret som det 5. giret!
Jakten fortsetter...
Det må da være noen som har kjennskap til dette? Ingen som kjenner til noen som har operert / bygd om ei 4-trinnskasse til 5-trinns da? Eller kanskje det er ei kasse fra et annet merke som passer??
Hilsen Eskild
Eskild Serigstad
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
det stemmer. krabbegir og revers er veldig lav giret på syncro. dette for å kompansere mot den manglende lavserien som hadde vært greit å ha. hvis du ikke har behov for krabbegir, så kan det være kjekt å bygge om til vanlig 5. trinns kasse.
Øyvin Lanner med orange multivan syncro 1,9tdk intercooler decoupler og 74 T2b