Ducce999s Joker 3

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Ducce999s Joker 3

Post by ducce999s »

Da har jeg blitt med bil igjen, og det før ny nr 1 kommet hjem fra Dr :lol:
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=19147

Etter noen dagers drodling via meil, og et samtale i kveld så ble det bestemt. Jeg har nå også blitt lykkelig eier til en 1987 Volkswagen Multivan Transporter joker 3. Hva nå det er for noe :)

Ja ja, har ju så lite å pyssle med anners så denne passer godt in, og så slipper en ju bygge om T4 til camping hehe.

Skal bli spennende å få se den in reality, når vi skal dra å hente den. Vil den starte, kan en kjøre hjem, er ju bare tvers norge og disse skal ju være vane å gå langt :)

Ble stopp på den i EU kontrollen, eneste jeg vet er oljelekkasje motor og rust bak!!! Sier alt eller.

Vil nok trenge en hel del bistand her misstenker jeg, men hadde ju vært gøy å få den hitover til treffen da :)

Tar imot alle tips og råd på hva en bør sjekke for en prøver seg over fjellet med en slik bil som har stått i "noen uker". :)

Vil garantert trenge bistand hva gjelder rust også ser det ut til. Får håpe det holder hjem LOL

Har en klar misstanke om at den vært påvirket av noen små blå russ en gang i tiden også. Så her kan det bli jobb.

Og hvis noen har kjennskap til den så si ifra. Er helt nye på slike biler.

Men begynner å bli komplett regnbue hjemme nå med en RØD Opel GT 1900, GRØNN VW TL 1600 Fastback, GUL T4 Long åsså nå en BLÅ T3 :lol:

Image

Image

Jeg må vel bare komplettere med enda mere galskap. Da jeg nå har fått enda en T3 på gården :)

Ble innhandlet en 1988 1,6 TD i dag for en veldig rimelig peng. Tanken med å dra å se på den,var å ha den som litt reservebil da infoen i annonsen var at motor ikke gikk. Men jammen me, når vi kom ut så hadde de fått start på motor etter stille stand i 3 år :) Diesel er fantastisk he he.

Så etter å ha krøpet rundt litt og konstatert at foruten ytrust, så var det kun innstegen på bege sider det trengtes å gjøre noe med, samt koblingen på lange bromsrøret til T-fordelingen bak så ble det affår. Kunde bare ikke låte bli til den prisen :)

Så nå er en lykkelig eier til 3 Caraveller på 1 måned og ingen har jeg fått hjem enda :P

Bilen er som sagt en 1988 1,6 TD, kombibil 5 seters, med 320.000km på trippen.Så det er vel litt en må gjøre med motor for å få den i ok stand, da den stått så lenge. Så får en se om det blir prosjekt eller om en skal flytte motor over til den blå.

Image

Image
Last edited by ducce999s on 19 Nov 2009, 08:58, edited 2 times in total.
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Tja, er det bensin eller diesel?
Den har såvidt jeg har finni ut, en one-year-only grill. Firkantlyktgrill med lite emblem. Alle andre har stort og det er kun 87 som har dette.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
ducce999s
-
-

Post by ducce999s »

5-seter,112 HK,1987 modell,den er avskiltet pga.EU-kontroll (oljelekkasje motor samt rust bak)

var infoen jeg fikk, så jeg tipper at det er en bensin, eller......
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
OddN
-
-

Post by OddN »

Gratulerer... med buss med motor i rett ende :D

Har sett værre russeinfeksjoner enn den der... såfremt de ikke har herpa den innvendig burde det være overkommelig.

Joker 3 betyr fast høyt tak og full campinginnredning.

Multivan Transporter tror jeg du kan stryke... er sikkert bare skrevet for å få flere treff på finn eller noe sånnt :D

Når det gjelder bilparken din så slår det meg noe en gammel tv-reparatør sa til meg for mange år siden: Vet du hva det amerikanske tv-systemet NTSC står for?? Never The Same Color :lol:
Avo
-
-

Post by Avo »

Gratulerer!
Om rundkjøringen du bor i/ved er den jeg tror, kjører jeg forbi med min syncro riktig så ofte på vei til Lardal.
Må stikke innom å se på denne :D
Noen liker Man U - jeg liker T3

89 Syncro 112. Ikke så veldig kjip C, men står å venter på en ny vår
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
83 Golf MK1 Rabbit GTI - ufrivillig senka moro
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Grattis! spent på bilder fra innsiden. har du noen?
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
ducce999s
-
-

Post by ducce999s »

OddN wrote:Gratulerer... med buss med motor i rett ende :D

Har sett værre russeinfeksjoner enn den der... såfremt de ikke har herpa den innvendig burde det være overkommelig.
Takker for det. Men jeg blir nok alene i den, for både dama og dotra hr sagt at den vil de ikke kjøre med :) skjønner ikke det da LOL.

Trur faktisk ikke det skal være så ille, krysser fingrene :)
Må vel rygge med den for å få samme fremkomlighet som den gule når snøen kommer :lol:
OddN wrote:Når det gjelder bilparken din så slår det meg noe en gammel tv-reparatør sa til meg for mange år siden: Vet du hva det amerikanske tv-systemet NTSC står for?? Never The Same Color :lol:
Satser på regnbuens alle farger, en for hver dag LOL
Last edited by ducce999s on 07 Sep 2009, 01:12, edited 2 times in total.
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
ducce999s
-
-

Post by ducce999s »

Avo wrote:Gratulerer!
Om rundkjøringen du bor i/ved er den jeg tror, kjører jeg forbi med min syncro riktig så ofte på vei til Lardal.
Må stikke innom å se på denne :D
Er ju ikke så mange på det strekket, og med den fargen så vil den nok synes :), bare å komme innom når du ser den
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
ducce999s
-
-

Post by ducce999s »

erjo wrote:Grattis! spent på bilder fra innsiden. har du noen?
LEgger ut så snart jeg fått neon. Imens sitter jeg og sikler på rkelameblader på nettet, og håper :lol:
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
ducce999s
-
-

Re: Hjelp, har fått et kort infall av sinnsfovirring :) Joker

Post by ducce999s »

Ja da har alle papirer kommet, jeg har fått tak på sjaufør, tilhenger og damas Caravelle til å trekke :) ( min står fortsatt og venter på nytt senkesett og dempere :'( )

Vi drar den 3/10 og er tilbake den 4. Skal bli gøy å se den "in real".

Siste EU kontroll 2007, uten anmerkning :) skulle vært inne i 2009 men ble avregistrert pga av rust, men vet ikke hva enda og olje lekasje. Her må en bare vente og se.

Kun vært 2 eiere, nr 1 en firma og nr 2 kjøpte den i 1989.

På Eu kontroll i 2007 hadde den gått 235404 km, og jeg trur ikke den gått veldig mye mer deretter.

Hadde håpet å få den hjem til Tinn men en kan ikke alltid få som en vil. Får være nøyd med handelen, som var veldig veldig veldig rimelig. :D

Venter fortsatt på interiørbilder, så en får bare kryssa fingrene at den er ok.

Dama og ungene har så saktelige begynt å akseptere at far kjøpt seg en smurfobil, og begynner å snakke om at den kan stå ved skolen så de kan bo i den. hmmm, ser med viss engsel frem til om 2 år når jentungen blir russ. Flaks at det er slutt på blå russ hehe. Men da vi nå har fått 3 Caraveller i familien på 3 uker, så burde en kunne lure vekke denne hehe

Mer info kommer så snart jeg vet noe mer.
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
ducce999s
-
-

Post by ducce999s »

Ja da har jeg fått litt mer info etter en tur til biltilsyn. Smurfobilen var på EU kontroll 26. Februar i år og fikk følgende anmerkninger:
2 1.1.2 Park.bremsbetj., håndbetj.bremseventiler
2 1.1.10 rør, slanger
2 1.2.3 park.brems
2 2.2 snekke, tannstang, servo
2 4.2 nærlys
2 4.6 nødsignallys
1 4.10 andre lys
1 4.12 varsellamper
2 5.8 hjullagre
2 6.2 karosseri, påbygg
1 7.6 lydsignal
2 7.9 brannslokker
2 8.2 målt avgass
2 8.4 lekkasjer (forurensning)

Ser ikke så verst ut, ser vel ut til at bremsedelen primært er knytta mot parkeringsbremsen, lysene skal vel være småtteri håper jeg, slik at det ikke er noen store kortslutninger som skaper problemer. Hjullager er ikke den store saken fort ordnet (tvi tvi :? ).
Litt mer spørsmål om dette med 2.2 snekke, tannstang, servo hva som må gjøres der. Er det noen som har fått tilsvarende påpekende? Og hva var feilen?
Og så har vi da 6.2 som selvsagt er rust og spørsmål om hvor mye. Hvis en ser på bildene så ser det ut til at det kan være høyre bakre festet for jekk og bærearm. Så der må jeg finne noen som kan bistå med sveising. Noen som føler seg kallet så si ifra :wink:

Utover det så har jeg fått frem følgende hva gjelder EU kontroll:
Det krevdes 2 kontroller i 2007 og 2005 for å få bilen godkjent, ditto i 2001. 1999 og 2003 gikk den igjennom på første forsøk. Dessverre har selger ikke noen papirer kvar slik at en kan se hva som vært feil og hvordan feilene har utviklet seg. Så dessverre så får jeg ikke med noen historikk på bilen, litt trist med tanke på at det vært samme eier siden 1989. Bilen har ikke gått mer en 6003 km fra januar 2007 til februar 2009 :) og total kjørelengde er nå 241.407 km.
Bilen er rullemalt 2 ganger med maling da selger ikke ville legge penger på lakkering grunnet bilens alder. Så her kan en nok få litt pusse jobb ved omlakkering. Men det forklarer litt all blå fargen, og da har den ikke vært russifisert :D
Bilen har blitt brukt som campingbil for det meste, frem og tilbake til selgers landsted litt utenfor den store vestlandsbyen :lol: , samt til dagligdagse turer i nærheten av hjemmet. Så det låter som den hatt en rolig tilværelse.
Og som sagt, nå er det bare count down til at vi drar og henter den. Gleder meg :D

(ser også ut til at jeg får tilbake ”den Gule” før vi drar, så har jeg flaks kan jeg få en orntli vogntogsbilde) 8)
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
Avo
-
-

Post by Avo »

Ta deg en liten kjøretur til Horten, Horten Auto i Storgata, og ta en ny EU der.
Da tipper jeg du ender opp med halvparten så lang liste...

Edit: - Bare for å presisere, min erfaring med Horten Auto er at ting er etter boka, men at de skjelden er unøding strenge med ting som strengt tatt ikke er nødvendig for sikkerheten.
Last edited by Avo on 23 Sep 2009, 10:09, edited 1 time in total.
Noen liker Man U - jeg liker T3

89 Syncro 112. Ikke så veldig kjip C, men står å venter på en ny vår
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
83 Golf MK1 Rabbit GTI - ufrivillig senka moro
ducce999s
-
-

Post by ducce999s »

takk for tips, tipper på at mye av det som er angitt er småtteri som kjapt låter seg fikses, slik som
4.2 nærlys
4.6 nødsignallys
4.10 andre lys
4.12 varsellamper
5.8 hjullagre
7.6 lydsignal
7.9 brannslokker

men etter det så blir det nok en ny kontroll for å få litt mer info og da skal jeg huske tipset :)
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
Harald
-
-

Post by Harald »

Vær obs på om det er godkjent med vanlig liten bilslukker i en camper. Jeg tviler litt på det, for i min er det en ganske svær en. Ser du har fått feil 6.2 "karosseri, påbygg", altså hightop'en. Er ikke bilen registrert som camper eller hva var problemet? Forresten er rusten det aller første du bør fikse...om den viser seg å være verre enn først antatt mener jeg :|
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
ducce999s
-
-

Post by ducce999s »

Harald wrote:Vær obs på om det er godkjent med vanlig liten bilslukker i en camper. Jeg tviler litt på det, for i min er det en ganske svær en. Ser du har fått feil 6.2 "karosseri, påbygg", altså hightop'en. Er ikke bilen registrert som camper eller hva var problemet? Forresten er rusten det aller første du bør fikse...om den viser seg å være verre enn først antatt mener jeg :|
Skal huske på det med stor slukker. Hvor mange kg er den du har?
Bilen er original camper, så jeg får se hva som feler den neste helg når jeg skal hente den. Stod ikke noe på utskriften jeg fikk fra tilsyn.
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
ducce999s
-
-

Post by ducce999s »

Ja, da står Smurfen på plass hjemme. Ble litt av tur med både vogntog, lang vei, møkka vær samt lite søvn.

Vi dro på fredag kveld 22:10 med den Gule og tilhenger, ble en grei tur over fjellet, kjørte via RV 40 – og RV 50 opp til Aurlands vangen. Kanon tur over fjellet med månelys og stjerneklart. Den Gule går som en drøm, ble helt super etter service, senking osv. Merka ikke at det satt en tilhenger på 560kg etter. Vi kom frem litt seinere en antatt kl 07:50 da vi ble nødd til å sitte og vente på Statensvegvesen i 2,5 tim som holdt på med tunnelvedlikehold :evil: Eneste trøsten var at han som pressa seg forbi oss før Geiteryggen stod først i køen :lol: Vel framme var det bare å begynne å laste på Smurfen, og vi var marsjferdige kl 10:00. Ble litt av et lass :shock: lengde 11 m, høyde 3,1 m, og vekt 5,2 tonn!!!! Så det var godt at en har krafter i den Gule. Vi dro videre slik at jeg fikk levert Baya tanken jeg hadde med fra Moss og deretter vende vi snuten hjemover. Stormen hadde kommet, så vi ble nødd til å ta E16 hjem, da både RV7 og RV134 var stengte pga snø. RV 50 og 52 hadde godt snødekke med varsling for glatt føre, i tillegg til bratte bakker. På E16 var det bar asfalt til vi kom på toppen av Filefjell, ble en spennende tur oppover kan en vel si men opp kom vi. Spørsmålet var hvorvidt vi skulle komme ned. Vi prøvde en liten bakke og konstaterte at sommer dekk på presset bløtsnø ikke er en god kombinasjon, og fremfor alt ikke når en har en tilhenger på 2,3 tonn hengende etter bilen!! Så det ble stopp og omlegging fra sommer dekk til piggdekk. Hadde forberedt oss godt med tanke på de værvarsel som gikk ut på fredagen. Etter det ble det plankekjøring hele veien hjem. Så litt over et døgn etter vi hadde dratt, kl 00:30 på søndag morgen, var vi hjemme igjen og Smurfen parkert på gården :D
Fikk gjort en kjapp sjekk på Smurfen, i med batteri på med tenning og lys og alt fungerte. Ser at mange av punktene på EU kontrollen er småtteri. 1 blinklys ur funksjon. Varselblinken fungerer ikke, bryter feil eller kontakt feil. Brannslokker har ikke trykk. Oljeproblemet skal bli interessant å se hva det er. For under motorn bak, er det hengt opp et lita tråg for å samle olje i og den var også fylt med traser!! Så ikke så underlig at det ble anmerkning på det :wink:
Rust, ja det er rust :? . Har ikke sjekket så mye på bærende deler. Men det er truliges fukt inne i veggene i isoleringen. Veggen på venstre side er litt som kjeks!! Tok tak i et av luftintakene til kjøleskapet og stod med det i hånden :roll: så her blir det jobb ja. Skal ta en tur under bilen i morgen og sjekke det som er relevant.
Motorn har jeg ikke sjekket, må først få tømt slangene litt for ev. kondens. Men jeg har og tru. Bilen ble kjørt sist i mars.
Ja artig bil. Innredningen er veldig grei, litt møkkete, men hel. Kledning på vegg og takpanel har krympa og noen av platene har slått seg pga fukt. Det eneste som mangler er bordet. Så hvis noen har et bord til en camper til overs så si ifra. Skal være et slikt som står på en stang og som en svinger ut i ”rommet”. Stoler frem er svingbare og de fungerer.
Glassfiber taket har noen skader bak i overgangen mot selve bilen. Så her må en lappe for å unnvike mer fukt i bilen. Slutter vel med at en har demontert hele bilen 8)

Men i stort kan en si at jeg er fornøyd, bilen er et prosjekt som også vil kunne brukes imens en holder på.

Legger ut bilder fra turen og bilen litt seinere.

Men jeg må ju kommentere den Gule og. Som sagt en nydelig bil å kjøre. En merka ikke stort av at en hadde henger med bil sittende på. Den trakk og trakk :D Forbruk til Bergen med tom henger 0,83l/mil. Og med fullt lass hjem og med totalvekt på 5,2 tonn så dro den 0,95l/mil. Må vel si en er fornøyd med det forbruket ja :D
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
Tur-Bo
-
-
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366

Post by Tur-Bo »

ja det er jo veldig bra, hvilken motor har du i den gule ?
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
ducce999s
-
-

Post by ducce999s »

Tur-Bo wrote:ja det er jo veldig bra, hvilken motor har du i den gule ?
2,5 tdi 150 hk uten chip, en så lenge :)
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
Harald
-
-

Post by Harald »

ducce999s wrote:
Harald wrote:Vær obs på om det er godkjent med vanlig liten bilslukker i en camper. Jeg tviler litt på det, for i min er det en ganske svær en. Ser du har fått feil 6.2 "karosseri, påbygg", altså hightop'en. Er ikke bilen registrert som camper eller hva var problemet? Forresten er rusten det aller første du bør fikse...om den viser seg å være verre enn først antatt mener jeg :|
Skal huske på det med stor slukker. Hvor mange kg er den du har?
Bilen er original camper, så jeg får se hva som feler den neste helg når jeg skal hente den. Stod ikke noe på utskriften jeg fikk fra tilsyn.
6 kg! Vet ikke om det er påbudt med så stor.
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

fikk godkjent min med 2kg`s
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
subwoofer
-
-
Phone: 9entre3989en

Post by subwoofer »

Rapidspeed wrote:fikk godkjent min med 2kg`s
Men Sandviken Camping (og dermed sikkert alle andre i landet) krever 6kgs i campingbil (ifølge oppslag på dass).
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

subwoofer wrote:
Rapidspeed wrote:fikk godkjent min med 2kg`s
Men Sandviken Camping (og dermed sikkert alle andre i landet) krever 6kgs i campingbil (ifølge oppslag på dass).
mulig... MEN jeg fikk fortsatt godkjent min med 2kg..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
ducce999s
-
-

Post by ducce999s »

6 kg låter mye, er ju rene hus slokkern :) men har en rullende hjem så har en :)

Sjekka den som satt i og jeg trur ikke den har vært tatt ut fra stativet siden 1989 :) ble nødd til å bende løs den hehe
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
ducce999s
-
-

Post by ducce999s »

ducce999s wrote:6 kg låter mye, er ju rene hus slokkern :) men har en rullende hjem så har en :)

Sjekka den som satt i og jeg trur ikke den har vært tatt ut fra stativet siden 1989 :) ble nødd til å bende løs den hehe
Harald wrote:Vær obs på om det er godkjent med vanlig liten bilslukker i en camper. Jeg tviler litt på det, for i min er det en ganske svær en. :|
Kjøretøyforskriften § 40-2 pkt 1.6 sier :" Campingbil og registrert campingtilhenger skal ha minst én håndslokker med minimum 6 kg pulver."
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
OddN
-
-

Post by OddN »

Det var krav om 2kg før. Vet ikke om de nye reglene har tilbakevirkende kraft... Har 2kg i min, men nå ble jo den nettopp omregistrert til personbil.
Post Reply