http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=19147
Etter noen dagers drodling via meil, og et samtale i kveld så ble det bestemt. Jeg har nå også blitt lykkelig eier til en 1987 Volkswagen Multivan Transporter joker 3. Hva nå det er for noe
Ja ja, har ju så lite å pyssle med anners så denne passer godt in, og så slipper en ju bygge om T4 til camping hehe.
Skal bli spennende å få se den in reality, når vi skal dra å hente den. Vil den starte, kan en kjøre hjem, er ju bare tvers norge og disse skal ju være vane å gå langt
Ble stopp på den i EU kontrollen, eneste jeg vet er oljelekkasje motor og rust bak!!! Sier alt eller.
Vil nok trenge en hel del bistand her misstenker jeg, men hadde ju vært gøy å få den hitover til treffen da
Tar imot alle tips og råd på hva en bør sjekke for en prøver seg over fjellet med en slik bil som har stått i "noen uker".
Vil garantert trenge bistand hva gjelder rust også ser det ut til. Får håpe det holder hjem LOL
Har en klar misstanke om at den vært påvirket av noen små blå russ en gang i tiden også. Så her kan det bli jobb.
Og hvis noen har kjennskap til den så si ifra. Er helt nye på slike biler.
Men begynner å bli komplett regnbue hjemme nå med en RØD Opel GT 1900, GRØNN VW TL 1600 Fastback, GUL T4 Long åsså nå en BLÅ T3

Jeg må vel bare komplettere med enda mere galskap. Da jeg nå har fått enda en T3 på gården
Ble innhandlet en 1988 1,6 TD i dag for en veldig rimelig peng. Tanken med å dra å se på den,var å ha den som litt reservebil da infoen i annonsen var at motor ikke gikk. Men jammen me, når vi kom ut så hadde de fått start på motor etter stille stand i 3 år
Så etter å ha krøpet rundt litt og konstatert at foruten ytrust, så var det kun innstegen på bege sider det trengtes å gjøre noe med, samt koblingen på lange bromsrøret til T-fordelingen bak så ble det affår. Kunde bare ikke låte bli til den prisen
Så nå er en lykkelig eier til 3 Caraveller på 1 måned og ingen har jeg fått hjem enda
Bilen er som sagt en 1988 1,6 TD, kombibil 5 seters, med 320.000km på trippen.Så det er vel litt en må gjøre med motor for å få den i ok stand, da den stått så lenge. Så får en se om det blir prosjekt eller om en skal flytte motor over til den blå.