stripå 85 syncro

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
hunter
-
-

stripå 85 syncro

Post by hunter »

Før eg har fått hjem bobla som var den eneste bilen jeg skulle ha har jeg jaggu gått ut og funnet meg en ny T3. Det var ikke helt planen, men kombinasjonen syncro og stoooooooor takluke ble bare for sjarmerendes. Bilen står og ruster oppi Voss og blir hentet innen et par uker om jeg får alt til å klaffe her. Bilen er registrert 1 gang høsten 1985 og er i følge kjennere en 86-modell. Den har rulla 240860 km og har original motor som har overhalte topper. Starter som ei kula men tikker litt i ventilene før jeg får skifta olje. Det er en Caravelle syncro C som det heter så fint. Brunt interiør. Har nok vært en minibuss før men er nå 2+3+3. Det er en sånn 1,9wbx i denne så det går vel heller sakte på frem når jeg skal på tur. Intet smykke å se på men kanskje et fint objekt til å kjøre ratlook... det har en begynnende fin patina av grønnskjær etter noen bjørketrær den har stått under :mrgreen:

når den kommer hjem får jeg se hva som må gjøres for å putte skilt på den... MEN den skal til landstreffet i september :)

hvorfor jeg har kjøpt den og hva jeg skal med den??? aner ikke... bare måtte :mrgreen:

og da oppdaterer jeg nå med bilde:
Image
Last edited by hunter on 30 Apr 2010, 23:03, edited 1 time in total.
RZR-Jånni
-
-
Car: 1967 og 1991
Phone: 975 976 57

Re: stripå 85 syncro

Post by RZR-Jånni »

IKKE FJERN STRIPENE!!!!! ;)
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
hansstef
-
-
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7

Post by hansstef »

Knall, må få kikke på denne når jeg flytter til Haugesund! Kanskje vi kan danne convoi til landstreffet :wink:
Hans Sæle
hunter
-
-

Post by hunter »

BayJon wrote:IKKE FJERN STRIPENE!!!!! ;)
Jeg lover deg at stripene skal bli på bilen - ikke mange så har så fine striper som det er på "Stripå"... derav navnet...

Konvoi til landstreffet høres flott ut! Velkommen på visning når bilen er på tunet :)
skaravelle
-
-

Post by skaravelle »

hunter wrote: når den kommer hjem får jeg se hva som må gjøres for å putte skilt på den... MEN den skal til landstreffet i september :)

hvorfor jeg har kjøpt den og hva jeg skal med den??? aner ikke... bare måtte :mrgreen:
Gleder meg til å se denne i Austbygd i september! Og hvis du absolutt ikke skulle greie å finne ut hva du skal med den, så kan jeg hjelpe deg; selg den til meg :D
Image

bugbuddies.no
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Meget fin bil, i mine skrale øyne vel å merke :wink:

IKKE FJERN STRIPENE som en klok mann sa det :D

Sees om ikke annet på Austbygde !

mvh,
Yngve S
hunter
-
-

Post by hunter »

Hyggelig å høre at jeg denne gangen har kjøpt en bil som lar seg selge :) Kanskje fargen spiller inn også (kjøper ikke blå biler flere ganger) :mrgreen:
Rattdekselet er det også noen som vil ha :lol: Vippevinduer foran er det også... må kanskje vurdere alarm på denne bilen da?! Plutselig er det noe mer snadder på den som noen sugler etter... som sykkelholder på bakluken... det er mer også men det får avsløres når jeg har fått bilen i hus :shock:
skaravelle
-
-

Post by skaravelle »

Allerede noen som har stukket med vindusviskerene ser jeg :lol:
Image

bugbuddies.no
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

hunter wrote:.....
Rattdekselet er det også noen som vil ha :lol:

jeg trur så absolutt at den blir mye penere med sort ratt deksel, så helt ok for meg å bytte med deg :mrgreen: :lol: :lol:
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
hunter
-
-

Post by hunter »

Da kommer denne hjem på lørdag kveld 8) tar den på tralle for den henger litt på bakbremsene...
Velle

Post by Velle »

Hvis du dunker forsiktig med en hammer på trommlene bak, pleier de å slippe :D
1988 Caravelle 1,9 bensin
hunter
-
-

Post by hunter »

Då er Stripå hima :) Turen til Voss gikk fint! Det er litt småplukk på bilen, men det får jeg ta etterhvert. Den starter utrolig lett og det tekniske ser ut til å fungere greit. Litt skraping i bremsene bak, men så må regnes med når det står i ro over litt tid.

Det står en til syncro på gården der... den har sperre foran og bak... tok noen bilder av den og kan sende til de som har interesse av å hente en slik bil...

Her er litt bilder fra turen:

Før den kom på tralla
Image
Image

På tralla før avreise
Image
Image

Ullensvang herrad med Ullensvang hotell på andre side av fjorden
Image

Vakre Hardanger, men dårlig med blomstring ennå
Image

Ved Låtefoss
Image
Image

Har akkurat fått bilen av tralla og levert den tilbake. Søndag blir det å se mer på bilen og flere bilder følger :)
hunter
-
-

Post by hunter »

Fikk også med ei original brosjyre for VW Transporter og Caravelle Syncro. Den er vel fra 85/86 men det står ikke årstall på den. Tilnærmet urørt kvalitet. Har kikket så vidt inni den... og tenkte på dere som hiver på tøffe breie dekk for å kjøre offroad... er dere klar over at med hjuldimensjon 185 R 14 C har bilen en klatreevne ved full opplasting på hele 61 % - og med dekkdimensjon 205 R 14 C klarer den kun 54 % :shock:

og jeg som aldri har hatt syncro før... når bruker jeg G-giret???

Her er bilder av brosjyren forresten... sånn tall bakpå sier 565/1190.50.36 for de som kan finne ut årgang av slikt...

Image

Image

jeg kan sikkert ta bilde av de andre sidene i brosjyren og legge ut om noen bryr seg... og er det noen der ute som vet å verdsette en slik brosjyre kan vi sikkert snakkes...
hunter
-
-

Post by hunter »

skaravelle wrote:Allerede noen som har stukket med vindusviskerene ser jeg :lol:
nå er de på igjen... ble skrudd av siden selger var redd for at snøen skulle ødelegge dem... :mrgreen:

og jaggu fikk jeg med en slags original myggnetting som passer i skyvevinduet i skyvedøren... sikkert kjekt å ha :shock:
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

Fikk du med stativet til bakluka?
Tage Vedal

T3-fan
hunter
-
-

Post by hunter »

TaigAGreEn wrote:Fikk du med stativet til bakluka?
ja - ligger inni bilen nå... tenker det kommer på i morgen... får ta bilde av det da :)
skaravelle
-
-

Post by skaravelle »

Sweet, dette kan bli en bra bil :)
Image

bugbuddies.no
avdem
-
-
Car: T3 1990 syncro mTDI
Phone: 48232026

Post by avdem »

Paulchen eller Fiamma stativ? Er festene skrudd i bakluka eller er det klemmer av noe slag?

Edit: Ser jo nå at det nederste festet er bolta gjennom, paulchen da kanskje.....
Halvard Avdem
-90 Syncro Trufa 1.9 Mtdi, decoupler, sperre bak, 235/75-15 BFG AT....
hunter
-
-

Post by hunter »

avdem wrote:Paulchen eller Fiamma stativ? Er festene skrudd i bakluka eller er det klemmer av noe slag?

Edit: Ser jo nå at det nederste festet er bolta gjennom, paulchen da kanskje.....
Det er et Paulchen stativ :)
Image

EDIT: må jeg skaffe meg sykkel da? hva med en 80-talls kombi?
Last edited by hunter on 09 May 2010, 15:51, edited 2 times in total.
hunter
-
-

Post by hunter »

hunter wrote:og jaggu fikk jeg med en slags original myggnetting som passer i skyvevinduet i skyvedøren... sikkert kjekt å ha :shock:
og slik ser det ut montert i ruta
Image

og motor fant jeg bak i bilen :mrgreen:
Image
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Godt å se jeg ikke er den eneste med sykkelstativ på bakluka, ja 8)

Konemor - "du skal ikke ha det på bestandig, sant ?"
Rudeboy - "øh, neiddah :D Jeg tar det av etter landstreffet så ligger det i boden til uri april før neste sesong. Så vasker jeg det før og etter montasje hver sesong"...

Konemor - " jerait".
Rudeboy - "Godt, da er vi enige om den saken" :wink:

mvh,
Yngve S
avdem
-
-
Car: T3 1990 syncro mTDI
Phone: 48232026

Post by avdem »

Hvis du en vakker dag blir skikkelig lei det stativet er det bare å si ifra........... :roll:
Halvard Avdem
-90 Syncro Trufa 1.9 Mtdi, decoupler, sperre bak, 235/75-15 BFG AT....
hunter
-
-

Post by hunter »

avdem wrote:Hvis du en vakker dag blir skikkelig lei det stativet er det bare å si ifra........... :roll:
Jeg synes bilen ble skikkelig tøff med sykkelstativ... i god stand er det også :) har ingen plan om å selge deler eller bilen men selvfølgelig er ting til salgs bare det legges nok penger på bordet :mrgreen:

Mest fornøyd med at bilen er gjennomført i brunt interiør... rattet er svart akkurat nå men originalrattet følger med og er brunt :) Panelet på skyvedøren er litt ødelagt og tapet sammen, men kanskje noen har et helt de vil kvitte seg med til meg? Ellers så bryr jeg meg ikke så veldig... bilen skal få noen av de brune stripene i skjøtene byttet med hvite men ellers tenkte jeg at grønsken skal få utvikle seg... kona forstår ikke helt den greia men noe polering blir det neppe i min eie... Men setene blir tatt ut for en skikkelig rens en dag jeg blir lei av støv...

en stor forskjell i fra transporteren lille blå til stripå som er en caravelle c er at bilen har mange flere knotter å trykke og vri på... her er to varmeapparat og begge durer i vei... varmen kommer ut både i taket og ved beina... de i taket er sikkert montert der for å holde varmen når takluka er åpen :) sigarettenner med lys er det også... blaupunkt kassettspiller med radio som ikke fungerer før jeg får koblet strøm på det... har ikke batteri i bilen i dag... kun et 38ah sak som jeg har ståendes... men bilen starter som ei kula på første omdreining på startmotoren... olje blir nok kjøpt inn en av dagene slik at den får noe skikkelig å snurre rundt på. Men første pri er nok å jekke opp bakhjula og få bremsene til å slippe taket helt.
hansstef
-
-
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7

Post by hansstef »

Den mygg netting greien vibrerer og klirrer noe voldsomt. Fjernet min og har den i skapet bak i bilen. Problemet er bare at nå er det noe annet som klirrer. :D

Knallfin bil det der, ser mye potensiale!
Hans Sæle
Hügel
-
-
Phone: 91115773

Post by Hügel »

Grattis med "ny" T3, Magne!
Så grei ut, den! :-)
Arild Aase

`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"