Utvendig kontakt med lokk og pakning så den tåler litt vann. Innebygget jordfeilbryter

Biltemaducce999s wrote:hvor fikk du tak på stikk med bryter?
smart løsning

Rudeboy wrote:Delepusher for elektrikere, rett neri gata for meg er Fagerborg Elektriske AS som selger "alt" som kan skrus opp på og i vegg på bygninger.
Jordfeilbryter på kontakt er ikke uvanlig å se - i hus - men finner jeg en med overspenningsvern samtidig skal jeg haie den til meg for montasje på Multivanen

Rudeboy wrote:Beklager - mente i området inntaket for "landstrøm" som jeg ser for meg å ha rundt om batterirommet i motorrommet![]()
Dette så ublu campingplasser rundt om eller dårlig vær under besøk på en camp site svir av bilen.
Men for 12V til 230V så er det ikke så himla nøye. -Tror jeg, da

De sorte er automatsikringer. Originalt kommer panelet med 1x 10ampere, 2x 8 eller 5 ampere også noen mindre. Men de selger løse 10 ampere f.eks så mulig jeg bytter ut noen.Rudeboy wrote:
Kjapt spm - på panelet du avbilda, er det no svarte rundinger for hver bryter, sikringer ? Styrken på dem ?

eller så plugger du inn denne i 220v uttaket i bilen før du kobler i ting du har i bilen.. billig og.Rudeboy wrote:Jeg mener og tror det skal nytte før "landstrøm" går over og fordeles til f.eks vedlikeholdslader til batteri(ene) eller andre 230V-ting som ikke er i kupéen, ja.
Rudeboy wrote:Jeg kommer til å kravle rundt i bilen din og fundere og myse mye, bare så du veit det
t21500 wrote:Hvordan koblet du vekslerele'et? Kjøpte en slik selv, men skjønte lite av det, da det ikke var med noen instruksjon. Bare kobler i mellom startbatteri og forbruk, så strømmen går en (fastsatt) vei?
Usikker.. Er ikke jeg som har lagt opp det. Var innstallert i bilen når jeg kjøpte den. Virker som 6kvadrat eller noe. Ganske tykk kabel som går ned i et hull og under bilen frem til startbatteriet. Er koblet et rele også virker det som imellom. Har ikke forsket så mye på det enda.t21500 wrote:Hvilket tverrsnitt på kablene bruker du i mellom batteriene?

Det holder sikkert hvis bilen står i ro eller kjører normalt langs veien. Men jeg tror ikke det holder i en litt kraftig kollisjon. Du bør tenke deg om og avgjøre om du egentlig ønsker sånne nextbaser susende rundt ørene i en slik situasjon.IBICO wrote:Da har jeg mulig funnet løsning på montering av Nextbase dvd spillere baki bilen.
http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handve ... uumlofter/
Den doble tar 60kilo, så mulig jeg kapper av håndtaket som går imellom og står dermed med to stk sugekopper som i teorien burde ta en 20-30 kilo. Så da burde ikke en dvdspiller være noe problem.
Jeg ville nok heller være mere bekymret for de to innredningene som er rett bak fører og passasjersete ved en kollisjon, samt alt det andre man har liggende løst i bilen. Kaffekopp holderen oppe på dashbordet med innhold blir prosjektiler f.eksRikskringkastingen wrote: Det holder sikkert hvis bilen står i ro eller kjører normalt langs veien. Men jeg tror ikke det holder i en litt kraftig kollisjon. Du bør tenke deg om og avgjøre om du egentlig ønsker sånne nextbaser susende rundt ørene i en slik situasjon.