Stian's Multivan 2004

T5-Prosjekter (Multivan/Transporter 2004 - 2015)
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Stian's Multivan 2004

Post by Stian »

Jeg kan jo begynne med veldig lite info og veldig lite bilder ;)

2004 HIGHLINE
130TDi
Manuell
98.000km
7 seter i skinn
(plastikken er ennå ikke tatt av tepper bak i bilen ;) )

Kun ett bilde i denne omgang. Vil ta litt mer bilder selv etter litt vask osv ;)
Image

Plan er faktisk veldig lite!
Jeg vil gjerne ha noen ok hjul i ca. 18" , moderat/forsiktig senk (40), bytte baklamper i grå/hvite LED. Thats it!
På lengre sikt kan jeg se for meg å bytte til navi/multimedia i stedet for en ganske standard spiller som står i nå, men det er ikke prioritert :)
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Re: Stian's Multivan 2004

Post by Martin Sandvik »

Senk + 18" er flott samt du må ha Heckspoiler på bakluken
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

Grattis :D
Tage Vedal

T3-fan
Stian
-
-

Post by Stian »

Martin Sandvik wrote:Senk + 18" er flott samt du må ha Heckspoiler på bakluken
Baklukespoiler er med på listen.....falt bare ut.

Kjører en prikk lik multivan her i nabolaget. Grå med senk, 19" og baklukespoiler. Der jeg har hentet ideen om "less is more". Den er bare fet. Intet mindre.
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
maasoey
-
-
Car: 06 Multivan 2,5 aut, 08 Transporter 2,5 4motion.

Post by maasoey »

Gratulerer med T5!
Sitter selv og sikler etter en Transporter!

Si meg, hvordan er denne motormessig? Er det nok av krefter?
Tenker på om det er et "must" å velge 174-hestern?
Noe sier meg at det ikke er et smart valg å velge størst motor. Skjer det først noe galt, så skjer det veldig!

Lykke til, kommer til å følge med i denne tråden. :)
Stian
-
-

Post by Stian »

Etter noen dager bak rattet er det bare et stort glis på denne karen :)

Dette er luksusbil. Var ute igår hos et vennepar og nøyt en bedre førjulsmiddag + litt god drikke. Jeg og fruen kjørte ut til dem og etter middagen, gjett hvem som ble sittende 3 kvarter ute i "skinn-salongen" med ei øl og preika skit? ;) hehehe...... fruene kom til slutt ut og hentet oss inn for det var ikke sosialt å sitte slik ;)

Vedr. motorvalg; jeg har ikke prøvd 174TDI, men jeg syns 130'en er helt fin. Kjørt med tom bil vel og merke, men jeg syns det drar fint. Racerbil blir det aldri ;)
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Even
-
-
Phone: 95011694

Post by Even »

Traff en som kjørte 102 hesteren,han var godt fornøyd med draget i den og.Skal ikke bare se på hestene,moment er verdt mer!!!Og hvordan kurven ser ut i forholdet mellom hester og moment :) Ser bra ut dette,men det mangler noe av "sjarmen" som den gamle 2.4 med kort front har.... ;)
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
Stian
-
-

Post by Stian »

Fikk "tilbud" på dekk/felg hos superdekk på Bryne forrige dagen.

Fikk dette svaret; "Hei kan levere 235/50 18 med felg til 13700.- dekk er da Marshal med 101 load, felg Mega Inoxera"

235/55.... er ikke det en litt mongo-dim? halv-bredt og hel-høyt?
Syns forøvrig ikke prisen var noe "kupp".
Må nok leite mer.
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Martin Sandvik
-
-

Post by Martin Sandvik »

Dekk til T5 med rett load er mye penger. Billig felg og billig dek merke til tross så blir det mye penger. Kvalitets dekk og felg koster som regel noe mere.
Solgte just 18" Azev med Pirelli 245.45 med 100 load til spesial pris kr 8990.-,
Jørre
-
-
Car: T4 Transporter Syncro,
Phone: nittisøttentolvti

Post by Jørre »

Grattis med ny bil Stian :D
Lite med fotos, men det kommer seg vel :wink:
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link :)
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504

Jørn
Stian
-
-

Post by Stian »

Martin Sandvik wrote:Dekk til T5 med rett load er mye penger. Billig felg og billig dek merke til tross så blir det mye penger. Kvalitets dekk og felg koster som regel noe mere.
Solgte just 18" Azev med Pirelli 245.45 med 100 load til spesial pris kr 8990.-,
Er dette en spesialpris som kan gjentas eller var det en meget spesiell spesialpris? Jeg må først få unna gamlebilen før handling, men det hjelper jo å vite at det er noe spesialpriser ute og går ;)

Hvilke type av Azev var dettte?
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Post by Stian »

Jørre wrote:Grattis med ny bil Stian :D
Lite med fotos, men det kommer seg vel :wink:
Det som er så fordømt er den årstiden vi er i nå. Mørkt når jeg reiser på jobb og mørkt etter middagen. Og kaldt. Men bilder skal komme :)
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Martin Sandvik
-
-

Post by Martin Sandvik »

Stian wrote:
Martin Sandvik wrote:Dekk til T5 med rett load er mye penger. Billig felg og billig dek merke til tross så blir det mye penger. Kvalitets dekk og felg koster som regel noe mere.
Er dette en spesialpris som kan gjentas eller var det en meget spesiell spesialpris? Jeg må først få unna gamlebilen før handling, men det hjelper jo å vite at det er noe spesialpriser ute og går ;)

Hvilke type av Azev var dettte?
Kan ikke love at jeg fikser senere. normal prisen på felgene ligger på ca 9000, Azev R, orginal montert på edition 25

Finnes i svart. nobel og sølv.

Image
Stian
-
-

Post by Stian »

men pirelli er vel nokså mjuke dekk har jeg hørt, så da slites de vel noe raskere enn andre?

Når jeg ser på bildet så virker jo dimmen på dette noe "høyt" for min smak. 245/45/18 vil vel se noe lavere ut i profil?
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Post by Stian »

Litt annet felg/dekk:

Har el.skyvedører (som by the way er konge-rått :) ), men når disse lukkes lager det en pip-pip-pip-lyd. Høres faen ut som en handikap-vogn. Går det an å koble den varsel-lyden av?
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Martin Sandvik
-
-

Post by Martin Sandvik »

Den hvite har 255.45x18 dekk
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Post by Livar »

Profilen ser fort høyere ut med svarte felger...
Stian
-
-

Post by Stian »

Litt pirk; Toppdeksel på dørpanelet fremme (begge sider), der du griper for å lukke døra er "veldig" slitt. Det er litt skraper i det og div. rugler osv. ser nesten ut som det er et slags grått belegg/folie utenpå selve hardplasten.
Noen som har en ide om åssen dette kan fikses - uten lakk ;)
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Post by Rikskringkastingen »

Stian wrote:Noen som har en ide om åssen dette kan fikses - uten lakk ;)
Uten lakk, da må du vel bytte dekselet.. Vet ikke om du får sånn "softlakk", eller hva de nå kaller det, i riktig farge til det dekselet heller. Denne lakken gir tilsvarende finish som dekselet har fra fabrikk. Noen interiørdetaljer på enkelte biler leveres bare i en farge, hvis interiøret har en annen farge så må du kjøpe slik lakk i tillegg og lakkere i riktig farge selv.
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Stian
-
-

Post by Stian »

Stian wrote:Litt annet felg/dekk:

Har el.skyvedører (som by the way er konge-rått :) ), men når disse lukkes lager det en pip-pip-pip-lyd. Høres faen ut som en handikap-vogn. Går det an å koble den varsel-lyden av?
Ingen som har noe intel på dette?

Pluss;
På førerside; skyvedør har en låsknapp på innsiden. Den er noe treg hos meg. Jeg låser bilen og går. Nå jeg så kommer tilbake og låser opp vil ikke den skyvedøren låse seg opp fordi knappen er treg. Fra innsiden må jeg "pumpe" knappen opp med døråpneren for å få opp døra. Trenger den kanskje bare smøring eller er det noen som har opplevd det samme?
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
golf74
Car: '06 Multivan Sportline 174Hk/4M

Post by golf74 »

Stian wrote:

Pluss;
På førerside; skyvedør har en låsknapp på innsiden. Den er noe treg hos meg. Jeg låser bilen og går. Nå jeg så kommer tilbake og låser opp vil ikke den skyvedøren låse seg opp fordi knappen er treg. Fra innsiden må jeg "pumpe" knappen opp med døråpneren for å få opp døra. Trenger den kanskje bare smøring eller er det noen som har opplevd det samme?

Har selv en '06 Multivan, dog med manuelle dører ;-)
Men låseknappen er lik; og mine ble mye bedre, på begge sider når jeg smørte de med silikonspray; virker rett & slett som de sitter trangt i bekledningen.

Koster iallefall svært lite å prøve dette :-)
-12 Amarok
-03 Multiv. 102 TDI

X-06 Multiv. Sport Edition 174HK 4M
X-06 Multiv. 2,5 TDI 131hk tip
X-03 Multiv. 151Hk TDI
X-06 Car. 2,5 TDI
x-01 Carav. TDI aut.
x-09 Carav. Pers.
x-97 Carav. TDI
x-98 Carav. 2,4D
x-90 Carav. 1,9inspr
Stian
-
-

Post by Stian »

golf74 wrote:
Stian wrote:

Pluss;

Har selv en '06 Multivan, dog med manuelle dører ;-)
Men låseknappen er lik; og mine ble mye bedre, på begge sider når jeg smørte de med silikonspray; virker rett & slett som de sitter trangt i bekledningen.

Koster iallefall svært lite å prøve dette :-)

Nå har jeg gått i noen uker uten å kunne bruke den v.skyvedøren til daglig. Fryktelig irriterende.
Har forsøkt med både sliconspray og annet graps, men dog i begrenset mengde da jeg er redd for elektronikken oppi det hele. Ikke faen om det går opp fordet!

Noen som har noen konkrete tips, eller må jeg krype til møller-korset?
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Odne Laukeland
-
-
Car: T5 4 Motion
Phone: 90867026

Post by Odne Laukeland »

Hei. Har du kjøpt baklykter enno? Hvis ikkje så har eg slike du leitar etter på min bil. Desse:
Image Dei kan du få kjøpe rimeleg. Eg skal tilbake til "originale" lykter.
Odne Laukeland
hunter
-
-

Post by hunter »

Grattis med finfin bil Stian! Hadde selv 05 Caravelle med 130 hk og tiptronic. Det beste motorvalget etter mitt syn (og den fineste fargen). Hadde min flere turer til Italia. Den kjører godt både tom og med full henger.

Baklykter: originallyktene er mye finere enn de som er på denne røde bilen på bildet over her... håper det ikke er slike du skal bytte til
Skyvedør: noen av disse bilene har vanninntrenging i skyvevinduet som er i skyvedøra. Obs på dette, og evt få røska av hele panelet slik at du finner ut at den trege låseknappen etc ikke skyldes vann/rust fra skyvevinduet.
Felger/dekk: 18" er en bra felgstørrelse. 19" blir for stivt etter det jeg har lest i div tråder her på forumet. Kjør gjerne på Pirelli - da får du mindre støy, mer behagelig kjøring, og den lille prisforskjellen betyr nada når du må bytte dekk igjen... husk dette er limoutgaven som skal være ultrakomfortabel :)
Service: spander på deg dyserens når du har bilen til service om ikke dette er inkludert. du merker god forskjell etter hver gang da denne biotilsettinga i dagens diesel soter noe mer enn ønsket.

Lykke til!
Stian
-
-

Post by Stian »

hunter wrote:Grattis med finfin bil Stian! Hadde selv 05 Caravelle med 130 hk og tiptronic. Det beste motorvalget etter mitt syn (og den fineste fargen). Hadde min flere turer til Italia. Den kjører godt både tom og med full henger.

Baklykter: originallyktene er mye finere enn de som er på denne røde bilen på bildet over her... håper det ikke er slike du skal bytte til
Skyvedør: noen av disse bilene har vanninntrenging i skyvevinduet som er i skyvedøra. Obs på dette, og evt få røska av hele panelet slik at du finner ut at den trege låseknappen etc ikke skyldes vann/rust fra skyvevinduet.
Felger/dekk: 18" er en bra felgstørrelse. 19" blir for stivt etter det jeg har lest i div tråder her på forumet. Kjør gjerne på Pirelli - da får du mindre støy, mer behagelig kjøring, og den lille prisforskjellen betyr nada når du må bytte dekk igjen... husk dette er limoutgaven som skal være ultrakomfortabel :)
Service: spander på deg dyserens når du har bilen til service om ikke dette er inkludert. du merker god forskjell etter hver gang da denne biotilsettinga i dagens diesel soter noe mer enn ønsket.

Lykke til!

Tusen takk for flotte innspill! Jeg får litt pes fra fruen som har sett seg lei på at v. side skyvedør ikke kan brukes siden den er konstant låst. Kjenner sjøl det irriterer meg også, men nå skal jeg nok ha den inn uansett for en slags 1.stegangs- sjekk etter jeg kjøpte den. Da blir det fix på låsknapp kanskje, med mindre jeg gjør det selv.

Ellers har jeg opplevd at den gir advarsel i kald-været i disse dager; kommer opp melding om å sjekke kjølevæske. Tempen ute er kanskje ikke mer enn 5 - 8 minusgrader så det er ikke noe å snakke om tror jeg. Må nok bare komme meg ut og få tak i rette type kjølevæske og etterfylle (?) bittelitt?
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Post Reply