Test tur nr 2
Diesel-coachen er nå ute på sin 2. test tur. Da jeg passerte Hønsefoss begynte bilen å dra merkbart dårligere og en svak Dieselparfyme nådde helt frem til konge tronen. En rask titt i motoren beroliget meg. Jeg trodde at det var en løs mutter på et av dieselrørene men det skule vise seg at feilen var alvorligere for dieselrøret hadde en svak brist. Istedenfor å mate den fremste sylinderen med diesel ble motoren dusjet med en fin stråle over det hele. Ringte til noen av gutta på forumet men det viste seg at enten kjørte de på lette destillater eller så hadde de ikke rør.
Løsningen ble en hugger som tipset meg om en som hadde en makan bil.

Da jeg kom frem til bonden som riktig nok hadde en T3 med Jx ble det store spørsmålet for meg "Ville han selge".
Etter noe snakk omkring dette ble løsningen at jeg kjøpte hele bilen for en latterlig pris.
Med nytt diesel rør gikk turen videre. Men nå begynte jeg å miste motorolje

Ser ut som om jeg i skrivende stund mister ca 1 liter på mila fra området ved turboen og det er langt til delebilen som står hos bondenog det er lang hjem .
------------------
Hva er løsningen: en delebil i hver dal eller et hav av reservedeler med i bilen eller å leve med spenningen og la det stå til.
------------------
Om du finner en gammel syncro med jx uten fremste diesel rør så er bilen min. Om bonden vil selge den til deg for en latterlig pris, så snakk med meg først.

Kanskje jeg trenger det reservedelslageret til neste gang jeg er i de traktene.

.
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil