Har fått en ikke helt uvanlig lekasje fra "gassakslingen" på diselpumpa på min -94 2.4d.
Ringte Møller (Erling Rød A/S) i Askim og spurte om rep sett til dette. Svaret jeg fikk derifra var at det ikke fantest noe rep sett til dette i deres sortemang..... Kan dette stemme?
Må jeg til et rent diselverksted, eller....?
Det kan nok stemme. Det finnes mange dieselpumper hvor VW ikke leverer slike deler. Men jeg lurer på om ikke jeg fant noen slike deler til en '92 med AAB-motor her om dagen.. Mener det var noen skiver eller foringer med flere alternative dimensjoner. Det er ikke uvanlig at det blir slakk i opplagringa til akselen, slik at det ikke holder å bare bytte tetninga. VW leverer ikke noe komplett repsett for å løse dette problemet, men det kan hende du må kjøpe et større pakningssett til pumpa for å få med denne tetningen. Og så finnes det noen pakningssett til dieselpumper som ikke inneholder tetninga for gassarmen..
Pumpa er produsert av Bosch, så det er kanskje like greit å høre med et Bosch dieselverksted.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Les av nr som sitter på siden av pumpa(eks:0460485...) Alle pumpene på 2,4d begynner med dette å skal totalt ha 1o siffer og spør etter deler på ett diesel verksted så får du de pakningene du trenger