Lekasje fra diselpumpe

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
ferguson

Lekasje fra diselpumpe

Post by ferguson »

Har fått en ikke helt uvanlig lekasje fra "gassakslingen" på diselpumpa på min -94 2.4d.
Ringte Møller (Erling Rød A/S) i Askim og spurte om rep sett til dette. Svaret jeg fikk derifra var at det ikke fantest noe rep sett til dette i deres sortemang..... :shock: Kan dette stemme?
Må jeg til et rent diselverksted, eller....?
cato a.
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Re: Lekasje fra diselpumpe

Post by Rikskringkastingen »

Det kan nok stemme. Det finnes mange dieselpumper hvor VW ikke leverer slike deler. Men jeg lurer på om ikke jeg fant noen slike deler til en '92 med AAB-motor her om dagen.. Mener det var noen skiver eller foringer med flere alternative dimensjoner. Det er ikke uvanlig at det blir slakk i opplagringa til akselen, slik at det ikke holder å bare bytte tetninga. VW leverer ikke noe komplett repsett for å løse dette problemet, men det kan hende du må kjøpe et større pakningssett til pumpa for å få med denne tetningen. Og så finnes det noen pakningssett til dieselpumper som ikke inneholder tetninga for gassarmen..

Pumpa er produsert av Bosch, så det er kanskje like greit å høre med et Bosch dieselverksted.
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
vw&saab
-
-

Post by vw&saab »

Da dette skjedde med min så bestilte VW (i Narvik) delene fra Nor Diesel i tromsø. Dette er en 1992 modell caravelle 2,4d.
vw 2,5tdi
-
-
Car: t4 tdi 2000mod

Post by vw 2,5tdi »

Les av nr som sitter på siden av pumpa(eks:0460485...) Alle pumpene på 2,4d begynner med dette å skal totalt ha 1o siffer og spør etter deler på ett diesel verksted så får du de pakningene du trenger :)
Morten B
kippad
Car: T4 tdi snarnt syncro 99
Phone: 90879754

Post by kippad »

kjpte delene hos min lokale vw forhandler kostet ca 250 kr for paknigsett og messing foringen ...
carawelle 2,5 tdi snart syncro
Post Reply